دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با مقتصدی صدر

دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با مقتصدی صدر
جمعه 14 مرداد 1401 - 16:37

«جنین هنیس پلاسخارت» فرستاده و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق صبح امروز جمعه به نجف اشرف رفت تا با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر درباره بحران و تحولات سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

العالم_عراق

به گزارش «بغداد الیوم»، مقتدی صدر در دفتر و اقامتگاه خود واقع در منطقه «الحنانه» نجف با نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف درباره بحران سیاسی و تحولات حساس این روزهای عراق بحث و تبادل نظر کردند.
پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، دیروز پنجشنبه و پیش از سفر به نجف برای گفت و گو با صدر، به دیدار «هادی العامری» رهبر ائتلاف سیاسی پارلمانی الفتح و از سران چارچوب هماهنگی شیعه رفت.
رهبر ائتلاف الفتح و پلاسخارت در این دیدار که در دفتر العامری برگزار شد، درباره آخرین تحولات عراق، راهکارهای حل بن بست سیاسی کنونی و لزوم تداوم گفت‌وگوها با هدف رسیدن به نتایج و تفاهم میان جریان های سیاسی بر اساس چارچوب‌های قانون اساسی تبادل نظر کردند.
جریان صدر و هواران آن چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به معرفی «محمد شیاع السودانی» برای نخست وزیری، با حضور در منطقه امنیتی سبز و ورود به ساختمان پارلمان دست به اعتراض و تحصن زدند.
هواداران جریان صدر سه شنبه شنبه گذشته نیز برای سومین بار ظرف چند روز گذشته به منطقه سبز در مرکز بغداد وارد شدند و در نهایت جریان صدر، در ساختمان پارلمان تحصن نامحدود اعلام کرد.
چارچوب هماهنگی شیعی، سوم مرداد بیانیه ای منتشر کرد و در آن «محمد شیاع السودانی» را با اجماع اعضای خود به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی کرد. جریان صدر به این معرفی اعتراض کرد.
تحصن صدری‌ها باعث شد تا سایر جریان های سیاسی و مسئولان این کشور طی روزهای اخیر موضع‌گیری کنند و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شوند.
در همین حال، صدر در تازه ترین موضع گیری، شرط پایان دادن به تحصن و اعتراض حامیان خود را انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را دانسته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها