يورش نیروهای اشغالگر به نابلس و آغاز درگیری های مسلحانه

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 09:04

نیروهای اشغالگر صهیونیستی صبح امروز به شهر قدیمی نابلس یورش بردند که منجر به درگیری مسلحانه در این منطقه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

گردان‌های قدس "تیپ نابلس" ضمن اعلام یورش اشغالگران صهیونیست به این منطقه تاکید کرد: مجاهدین ما در جریان هجوم نیروهای ویژه دشمن به شهر قدیمی نابلس با آنها درگیری‌های سختی داشته و رگباری شدید از گلوله ها را بر سر آنان ریختند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در مجموع این درگیری ها 40 زخمی و 3 نفر شهید به نامهای ابراهیم النابلسی و اسلام صبوح و حسين جمال طه ، از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی، دربرداشته است.

در همین راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری های امروز تا این لحظه 32 نفر مصدوم و به بیمارستان رفیدیا منتقل شدند، اما ارتش از رسیدن نیروهای امدادی به برخی از مصدوم‌ها از جمله یک زن جلوگیری می کند، بطوریکه آمبولانس را مورد هدف قرار داده و به لاستیک های آن آسیب وارد نمود، حال چهار نفر از مصدومین بسیار بد و یکی از مصدومین از ناحیه سینه آسیب دیده و وضعیت وخیمی داشت.

رئیس بیمارستان رفیدیا قاسم دغلس: تاکنون دو نفر به شهادت رسیدند و 30 مجروح داریم که از جمله با جراحات وخیم دست به گریبان هستیم که برای احیای آنها تلاش می کنیم.

منابع پزشکی: دو فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر در نابلس به شهادت رسیدند.

111

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای کمکی اشغالگران به شهر نابلس یورش بردند.

پس از هجوم نیروهای ویژه و درگیری با رزمندگان مقاومت، دود از داخل شهر قدیمی نابلس بلند شد.

112

فیلمی از خانه ای در شهر قدیمی نابلس پس از هجوم نیروهای ویژه و وقوع درگیری با رزمندگان مقاومت.

113

یک جوان در نزدیکی مجتمع شرقی نابلس بر اثر اصابت گلوله های اشغالگران زخمی شد.

114

صدای تیراندازی در شهر قدیمی نابلس همچنان به گوش می رسد؛ سه نفر بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در حمله به شهر نابلس زخمی شدند.

گردان های قدس اعلام کردند خودروهای نظامیان اشغالگر در خیابان حطین را هدف قرار داده و آنها را به رگبار بستند.

115

فیلمی از مورد هدف قرار دادن یک جیپ متعلق به ارتش اشغالگر در خیابان فیصل شهر نابلس.

گردان های القدس "تیپ نابلس": هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر و تجهیزاتشان در خیابان حطین با رگبار شدید گلوله.

تیراندازی هایی در اطراف شهر قدیمی نابلس که سربازان اشغالگر را بطور مستقیم هدف قرار می دهند.

116

یک جوان در جریان درگیری میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شهر قدیمی نابلس مجروح شد.

درگیری و رویارویی بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شهر قدیمی نابلس ادامه دارد.

رسانه های عبری مدعی ترور ابراهیم النابلسی در شهر قدیمی نابلس شدند .

منابع عبری اعلام کردند که پلیس اشغالگر سطح هشدار را در کرانه باختری اشغالی پس از ترور ابراهیم النابلسی افزایش داد.

117

مساجد نابلس از فلسطینی ها می خواهند برای مقابله با نیروهای اشغالگر به خیابان ها بیایند.

118

"لحظه خارج کردن شهید ابراهيم النابلسی پس از به شهادت رسیدن در درگيری های خشونت آميز با نيروهاي اشغالگر در شهر قديمي نابلس".

119

شعارهایی در حمایت از ابراهیم النابلسی، در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر در اطراف شهر قدیمی نابلس.

120

منابع فلسطینی اعلام کردند که ابراهیم النابلسی فرمانده گردان های الاقصی، در درگیری های امروز در نابلس زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

در فیلم بالا نیز مشاهده می کنید که فلسطینی ها از محل درگیری با نیروهای اشغالگر در شهر قدیمی نابلس با فریاد «النابلسی زنده است... النابلسی زنده است»، از زنده بودن این فرمانده گردان‌های الاقصی خبر دادند.

در همین راستا منابع محلی اعلام کردند «ابراهیم النابلسی» زنده است و کادر پزشکی در حال انجام عملیات امداد اولیه برای وی در بیمارستان رفیدیا هستند. اخباری که از شهادت وی حکایت دارند، صحت ندارند.

ارتش اشغالگر اعلام کرد: هنگام تیراندازی به نابلسی از موشکی استفاده کردیم که بر دوش حمل می شود و منجر به کشته شدن وی به همراه یک فرد دیگر شد. شایان ذکر است منابع محلی این ادعای ارتش رژیم صهیونیستی را رد کرده و خبر از زنده بودن ابراهیم النابلسی دادند.

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری: رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان جنایات خود را علیه مردم ما در این سرزمین مبارک انجام می دهد و در تجاوزات خود به شهر نابلس دست به حماقت جدیدی می زند.

121

لحظه درآوردن جسد یک شهید در نابلس.

خانه ای که شهدا قبل از درگیری با نیروهای اشغالگر در شهر قدیمی نابلس در آن پناه گرفته بودند.

شایان ذکر است ابتدا رژیم صهیونیستی مدعی شد که ابراهیم النابلسی از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی را به شهادت رسانده اما نیروهای مردمی ایشان را زنده به بیمارستان رفیدیا رساندند ولی بخاطر شدت جراحات وارده ایشان در بیمارستان به شهادت رسیدند.

سخنگوی حماس: درگیری‌ها در نابلس تایید می‌کنند که درگیری با رژیم اشغالگر آشکار، مستمر و هر روز در حال افزایش است. درگیری‌های نابلس وحدت مردم فلسطین در همه عرصه‌ها و پایبندی آنها به مقاومت فلسطین را ثابت می‌کند و اینکه رویارویی با دشمن موثرترین گزینه برای مقابله با اشغالگری است. عروج شهدا از توان و ماندگاری مقاومت نخواهد کاست و خون پاک آنها قدرت انقلاب پرشور مردم را افزایش خواهد داد، انقلابی که تا بیرون راندن اشغالگران از همه سرزمین هایمان از پا نخواهد نشست.

122

پدر شهید ابراهیم النابلسی: این سرنوشت هر انسان شریف و آزاده ای است که آزادانه و شرافتمندانه اسلحه خود را بر دوش می کشد.

123

پدر شهید ابراهیم النابلسی گفت: "پروژه صلح به هیچ نتیجه ای نرسید.. ابراهیم در تعقیب اشغال بود نه برعکس. هرگاه خبری از یورش اشغالگران می شنید بیرون می رفت و درگیر می شد."

پربیننده ترین خبرها