تجمع ضد صهیونیستی مقابل کلیسای جامع وین

تجمع ضد صهیونیستی مقابل کلیسای جامع وین
سه شنبه 18 مرداد 1401 - 13:46

ده‌ها تن از اقشار مختلف مردم اتریش در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مقابل کلیسای جامع شهر وین موسوم به اشتفان پلاتز تجمع کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارهایی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی سر داده و خواستار پایان اشغالگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین شدند. افراد حاضر به نشان همبستگی با قربانیان حوادث اخیر در غزه، شمع روشن کرده و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

یکی از شرکت کنندگان شعارنوشته‌ای را بدست گرفته بود که روی آن نوشته بود:‌ تنها آزادسازی فلسطین منجر به اجرای عدالت می شود و تا آن زمان باید اسرائیل را تحریم و از سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی حذر کرد.

این تجمع از سوی پویش موسوم به همسبتگی با فلسطینیان در اتریش و حمایت گروه‌های حامی فلسطین ترتیب داده شده بود.

مارتین یکی از اعضای ارشد این پویش به خبرنگار ایرنا گفت که این حرکت اعتراضی در انتقاد به خنثی بودن مواضع دولت اتریش در قبال جنایات اسرائیل و سکوت رسانه‌ها برپا شده است. او درباره محل تجمع معترضان هم گفت کلیسای اشتفان پلاتز یکی از نمادهای شهر وین و محل تردد بسیاری از گردشگران بشمار می‌رود. به گفته وی، تجمع دیگری برای روز جمعه در وین سازمان‌دهی شده است.

این درحالیست که ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴ نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. همچنین بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده‌اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها