در ولایت پکتیکا؛

فرمانده ارشد طالبان پاکستان در افغانستان کشته شد

فرمانده ارشد طالبان پاکستان در افغانستان کشته شد
سه شنبه 18 مرداد 1401 - 19:43

یک رسانه پاکستانی به نقل از مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان امروز اعلام کرد که «عمر خالد خراسانی» از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان در ولایت پکتیکا کشته شده است.

العالم_آسیا

به گزارش خبرگزاری آوا، منابع محلی در ولایت پکتیکا از وقوع انفجاری در روستای «شرکی» در شهرستان «برمل» خبر داده و در این خصوص اعلام کردند که در این رویداد یکی از اعضای ارشد تحریک طالبان پاکستان هدف قرار گرفته است.

به گزارش آوا، تا کنون ماهیت انفجار مذکور مشخص نیست، اما برخی منابع آن را ناشی از حمله هوایی دانسته و برخی نیز انفجار را نتیجه برخورد خودرو حامل اعضای تحریک طالبان پاکستان با یک بمب کنار جاده‌ ای رسانه ای کرده اند.

روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان به نقل از مقامات دولت محلی طالبان در افغانستان در این باره نوشت: در این حادثه «عمر خالد خراسانی» از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان کشته شده است.

به گفته این منبع، سران تحریک طالبان پاکستان که به منظور برگزاری مذاکرات صلح با دولت اسلام‌ آباد در افغانستان حضور دارند، «برای مشورت» با دیگر اعضای گروه در حال سفر بودند که این حادثه رخ داد.

چندین مقام پاکستانی و شخصیت‌ های این گروه گفتند که یک بمب کنار جاده‌ای در اواخر شب در شرق افغانستان با خودرو حامل اعضای گروه طالبان پاکستان برخورد کرد که منجر به کشته شدن یک رهبر ارشد و ۳ شبه‌ نظامی دیگر شد.

به گزارش آوا، تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت قتل «عبدالولی» معروف به «عمر خالد خراسانی» در ولایت پکتیکا در افغانستان را بر عهده نگرفته است. مرگ این مقام پاکستانی ضربه سنگینی برای طالبان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان به شمار می آید. تحریک طالبان پاکستان بدون ارائه هر گونه سند، مدرک یا توضیح بیشتر، ماموران اطلاعاتی پاکستان را مسئول این قتل دانسته اند.

سه فرد کشته شده دیگر شامل راننده خراسانی و ۲ تَن از دستیاران نزدیک او بودند. به گفته مقامات پاکستانی و اعضای تحریک طالبان پاکستان که با آسوشیتدپرس صحبت کردند، در زمان حمله فرد دیگری در خودرو مذکور حضور نداشت.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها