تشدید بحران سلامت روان نوجوانان و جوانان در انگلیس

تشدید بحران سلامت روان نوجوانان و جوانان در انگلیس
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 17:35

رسانه‌ها در انگلیس فاش کردند شمار کودکان، نوجوانان و جوانانی که به علت بحران شدید سلامت روان در این کشور به درمان تخصصی نیاز دارند ۷۷ درصد افزایش یافته است.

العالم_اروپا

رسانه‌ها در انگلیس فاش کردند شمار کودکان، نوجوانان و جوانانی که به علت بحران شدید سلامت روان در این کشور به درمان تخصصی نیاز دارند ۷۷ درصد افزایش یافته است. دکتر برنادکا دوبیکا، سردبیر مجله سلامت روان کودک و نوجوان در انگلیس در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی گفت: در سال‌های اخیر به طور چشمگیری بر شمار جوانان و نوجوانانی که به صورت اورژانسی به خدمات سلامت روان نیاز دارند افزوده شده و همه گیری کووید نیز در این باره تاثیر قابل توجهی داشته است.
وی کم توجهی و کمبود سرمایه گذاری و نیروی متخصص در این باره را سبب تشدید مشکلات جوانان و نوجوانان نیازمند به خدمات بهداشت روان دانست و افزود: جوانان «ماه به ماه و سال به سال» منتظر دریافت خدمات و کمک اند، اما خدمات و حمایت‌های لازم را دریافت نمی‌کنند.
خودآزاری شدید و تهدید کننده زندگی که منجر به مرگ شماری از بیماران نیازمند خدمات روان پزشکی در بیمارستان‌های انگلیس شده است ترس عمیقی را درباره کیفیت مراقبت‌های بهداشت روانی در بیمارستان‌های این کشور ایجاد کرده است که گفته شده در پی کمبود نیرو و خدمات نامناسب شکل گرفته است.
رسانه‌های انگلیس اعلام کردند از سال ۲۰۱۹، دست کم ۲۰ بیمار ۱۸ ساله یا کمتر در بیمارستان‌های زیر نظر سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور یا بیمارستان‌های خصوصی جان خود را از دست دادند.
همچنین از سال ۲۰۱۹ دست کم ۲۶ نفرتا یک سال گذشته پس از ترک بیمارستان و حمایت نشدن لازم، جان خود را از دست دادند.
سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس با تایید افزایش روز افزون شمار کودکان، نوجوانان و جوانان نیازمند دریافت خدمات سلامت روان اعلام کرد: در سال‌های اخیر به طور متوسط به حدود چهار هزار بیمار، خدمات درمانی و بستری سلامت روان ارائه شده است.
اما نهاد‌های ناظر و خانواده‌های برخی قربانیانی که به علت مشکلات روحی و روانی در بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند می‌گویند: آنان پیش از اطمینان از بهبود بیماران مبادرت به ترخیصشان کردند و برخی از انان چند روز یا چند هفته پس از ترخیص و بازگشت به خانه سعی کردند خوکشی کنند و جان خود را بگیرند و به همین علت خانواده‌ها باید ۲۴ ساعته مراقب انان باشند تا باردیگر دست به خودکشی نزنند.
پزشکان و متخصصان سلامت روانی با اشاره به هزینه بالا و ۲۳۰ هزار پوندی بستری سالانه افرادی که مبتلا به مشکلات سلامت روان شده اند، از دولت خواستند به بی توجهی‌ها در این باره پایان دهد و در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری کند.
در پی افزایش مشکلات و درخواست‌های رسیدگی به آن، وزارت بهداشت انگلیس به رسانه‌های این کشور وعده داد تا دو سال آینده ۲۷ هزار متخصص بهداشت روانی را جذب و سازماندهی کند.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها