گزارش خبرنگار العالم از تظاهرات سودانی ها علیه حکومت کودتا+ ویدیو

 گزارش خبرنگار العالم از تظاهرات سودانی ها علیه حکومت کودتا+  ویدیو
جمعه 21 مرداد 1401 - 10:21

خارطوم، پایتخت سودان، روز پنجشنبه (20 مرداد ماه) شاهد تظاهرات گسترده در میان شلیک گاز اشک آور و حضور ماشین های آب پاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها بود.

العالم –سودان

خبرنگار العالم در خاطوم گزارش داد، مردم سودان به جای برخورداری از ثبات سیاسی و مدنی، این روزها در میان استشمام گاز اشک آور در جستجوی آزادی، صلح و عدالت هستند، اما با لجبازی ارتش و چنگ زدن آنها به قدرت مواجه اند.

تظاهرات دیروز ( 20 مرداد ماه/ یازدهم اگوست) که با دعوت هماهنگی کمیته های مقاومت آغاز شد و مردم را به میدان آورد، راهکار گفت و گو با ارتش برای کنار رفتن آنها از قدرت را برگزید اما چیزی جز سراب و رعد و برقی بدون باران، به دست نیاورد.

تظاهرات

و همان سناریوی خشونت بار ارتش یعنی خشونت بیش از حد و استفاده از گاز اشک آور بیشتر، بمب های صوتی در مواجهه با مخالفان در میدان ها ادامه یافت. صحنه هایی که شهروند سودانی درباره اش می گوید در سرزمین خود غریبه شده و راهی جز ادامه و مقاومت با روش های مختلف مسالمت آمیز تا سقوط حکومت کودتا برایش باقی نمانده است.

تظاهرات میلیونی سودانی ها طی دیروز (پنجشنبه 20 مرداد ماه / 11 آگوست) هشداری به مقامات حکومت نظامیان بود، پس از آن اعتصاب همه جانبه در روز چهارشنبه (2 شهریور ماه/ 24 آگوست) دنبال می شود و سپس نافرمانی مدنی گسترده طبق هماهنگی کمیته های مقاومت سودان ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها