خیانت مصر پیش از حملات رژیم صهیونیستی به جهاد اسلامی

خیانت مصر پیش از حملات رژیم صهیونیستی به جهاد اسلامی
جمعه 21 مرداد 1401 - 17:01

میدل ایست آی نوشت جهاد اسلامی فلسطین از سرویس اطلاعاتی مصر به خاطر نقشی که در ساعات پیش از بمباران غزه ایفا کرد به شدت خشمگین است.

العالم_فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در گزارشی مدعی شد جهاد اسلامی فلسطین از سرویس اطلاعاتی مصر به خاطر نقشی که در ساعات پیش از بمباران غزه ایفا کرد به شدت خشمگین است.

در این گزارش آمده است چهار ساعت پیش از آن که اسرائیل در روز جمعه غزه را بمباران کند میانجیگران مصری به جنبش جهاد اسلامی گفتند اسرائیل به دنبال تشدید تنش‌ها نیست و به درخواست این جنبش برای آزادی دو تن از اعضایش پاسخی «مثبت» خواهد داد. گفته می‌شود به جنبش جهاد اسلامی گفته بودند کابینه اسرائیل روز یکشنبه در نشستی آزادی این دو نفر را به عنوان پیشرفتی در مذاکرات اعلام خواهد کرد.

منابع نزدیک به جهاد اسلامی در گفتگو با میدل ایست آی گفتند این وعده را احمد عبدالخالق میانجیگر مصری در ظهر جمعه چهار ساعت و ۲۰ دقیقه پیش از نخستین حمله هوایی اسرائیل به غزه به یکی از مقامات ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی منتقل کرده بود و این مسئله موجب خشم شدید این جنبش فلسطینی شده است.

یک منبع ارشد فلسطینی نزدیک به جنبش جهاد اسلامی گفت: «بر این باوریم که مصر خیانت کرده و آن‌ها بخشی از این بازی هستند، به این ترتیب که کاری کنند ما پیش از حملات هوایی احساس آرامش کنیم.»

وی افزود: «جهاد اسلامی از مصر بسیار خشمگین است، زیرا تصورمان این است که مصری‌ها اندکی پیش از حملات هوایی اطلاعات گمراه کننده داده اند. بر اثر این اطلاعات، جهاد اسلامی احساس آرامش کرد و برای این حملات هوایی آمادگی نداشت».

منابع نزدیک به جهاد اسلامی به میدل ایست آی گفتند عبدالخالق به غلط به خالد البطش عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی گفت در مذاکرات غیرمستقیم «پیشرفت» مهمی حاصل شده است.

گفته می‌شود عوامل اطلاعاتی اسرائیل این پیام را از طریق طرف مصری به جهاد اسلامی منتقل کرده بودند: «می خواهیم به تنش‌ها پایان دهیم. تا روز یکشنبه به ما فرصت دهید و ما آن‌ها (مقامات سیاسی اسرائیل) را وادار می‌کنیم موافقت کنند.»

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها