تاکید بر حمایت مردم مغرب از فلسطین

دوشنبه 24 مرداد 1401 - 12:10

خالد السفیانی رئیس کنگره عربی تاکید کرد قضیه فلسطین و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیلی هرگز از خاطره مردم مغرب کنار نرفته است. 

العالم _ مغرب

خالد السفياني در گفتگو با برنامه «مغرب» شبکه العالم اظهارداشت: مردم مغرب از نخستین کسانی بودند که پیشنهاد قانون جرم دانستن عادی سازی را در پارلمان این کشور از حدود پنج سال قبل مطرح کردند.

رئیس کنگره عربی تصریح کرد مردم مغرب قضیه فلسطین را به اندازه مردم فلسطین، مربوط به خود می دانند و فرض این است که مردم مغرب در مبارزه برای آزاد سازی فلسطین و قدس اشغالی شریک فلسطینیان هستند.

خالد السفیانی با این حال خواستار اقدامات رسمی و نه فقط مردمی برای دفاع از قدس و گرایش عمومی برای آزادی سازی قدس شریف و فلسطین شد.

در همین حال هشام توفیق پژوهشگر مغربی امور فلسطین هم گفت مردم مغرب از مرحله محکومیت عادی سازی و اعتراض به آن عبور کرده و وارد مرحله مبارزه با عادی سازی و مقاومت در برابر آن شده اند و تلاش می کنند قضیه فلسطین را به پیش ببرند.

هشام توفیق افزود دلایل تاریخی باعث شده است که مردم مغرب خود را موظف به همراهی با فلسطینیان بدانند و در راه قدس شریف و فلسطین مبارزه و فدارکاری کنند یعنی از سال 1967 که تجاوز اسرائیل آغاز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها