در محکومیت عادی سازی روابط؛

تظاهرات کنندگان مغربی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 12:26

جمعی از مردم مغرب با برپایی تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور در شهر رباط، ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت دانسته و پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

العالم - مغرب

تظاهرات کنندگان مغربی با سردادن شعار و حمل پلاکارد خواهان "متوقف کردن روند عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم اشغالگر قدس" شدند.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید، جنبش های اسلامی و احزاب چپ گرای مغرب برای برپایی این تجمع فراخوان داده بودند.

تظاهرات کنندگان بنرهایی در محکومیت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دست داشتند و با شعارهایی از جمله "مردم خواهان توقف عادی سازی هستند" و "فلسطین امانت است، عادی سازی خیانت است"، سر دادند.

تظاهرات کنندگان همچنین پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

از زمان اعلام برقراری روابط بین مغرب و رژیم اسرائیل، روابط فیمابین روندی صعودی داشته و در ماه های اخیر نشست ها و رایزنی های مقامات مغرب با همتایان صهیونیستی آنهادر حوزه های مختلف منجر به امضای قرارداد همکاری سایبری، نظامی و موافقت نامه های اقتصادی، ورزشی و آموزشی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه در حملات هوایی و توپخانه ای سه روزه خود به مناطق مختلف نوار غزه دستکم ۴۵ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن فلسطینی را شهید و بیش از ۳۶۰ نفر دیگر از جمله دهها کودک را زخمی کرد، اما با قبول آتش بس، شکست در این حمله را عملا پذیرفت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها