نارندرا مودی: هند قصد دارد طی 25 سال به کشوری توسعه‌یافته تبدیل شود

نارندرا مودی: هند قصد دارد طی 25 سال به کشوری توسعه‌یافته تبدیل شود
دوشنبه 24 مرداد 1401 - 12:41

هند که حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد و انتظار می‌رود به زودی به پرجمعیت‌ترین کشور جهان بدل شود، هم‌اکنون ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز دوشنبه در یک سخنرانی به مناسبت روز ملی این کشور گفت هند قصد دارد طی 25 سال آینده به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود. او سیاست هایی را نیز برای حمایت از تولید داخلی در حوزه های دفاعی و فناوری دیجیتال اعلام کرد.
مودی در سخنانی از قلعه سرخ قرن هفدهم در دهلی، در حالی که هند هفتاد و پنجمین سال استقلال خود از استعمار انگلستان را جشن می گیرد، جوانان را تشویق کرد که "هدف بزرگی داشته باشند" و بهترین سال های خود را برای آرمان کشور ارائه دهند.
مودی 71 ساله با لباسی به رنگ پرچم هند، در سخنرانی 75 دقیقه ای خود به زبان هندی گفت: «ما باید در 25 سال آینده و در زمان حیاتمان هند را به یک کشور توسعه یافته تبدیل کنیم.»
او افزود: «این یک تصمیم بزرگ است و ما باید با تمام توان برای رسیدن به آن تلاش کنیم.»
بانک جهانی در حال حاضر هند را به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسطِ پایین طبقه بندی می کند - مقیاسی برای کشورهایی با درآمد ناخالص ملی سرانه بین 1086 تا 4255 دلار. کشورهای با درآمد بالا، مانند ایالات متحده، درآمد سرانه 13205 دلار یا بیشتر دارند.
هند ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و انتظار می رود در سال مالی جاری منتهی به مارس 2023 بیش از 7 درصد رشد کند - سریع ترین نرخ رشد در بین اقتصادهای بزرگ.
بسیاری از کارشناسان می گویند اقتصاد هند می تواند تا سال 2050 پس از ایالات متحده و چین به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود اگرچه درآمد سرانه که در حال حاضر حدود 2100 دلار است ممکن است در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین بماند.
انتظار می رود هند با حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت در سال آینده از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان پیشی بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها