بهای نفت به دلیل نگرانی های مرتبط با رکود اقتصادی کاهش یافت

بهای نفت به دلیل نگرانی های مرتبط با رکود اقتصادی کاهش یافت
سه شنبه 25 مرداد 1401 - 08:19

داده‌های اقتصادی چین و تحولات مرتبط با توافق هسته‌ای ایران در ساعات اخیر بر بهای جهانی نفت اثرگذار بوده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، پس از آن که داده های اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، نگرانی های جدیدی را در مورد رکود بالقوه جهانی که می تواند تقاضای انرژی را تحت تاثیر قرار دهد برانگیخت، صبح روز سه‌شنبه بهای نفت کاهش یافت و نزول روز گذشته را ادامه داد.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 90 سنت یا 1 درصد کاهش به 94 دلار و 20 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) نیز با 81 سنت یا 0.9 درصد کاهش، 88 دلار و 60 سنت معامله شد.
هر دو شاخص مهم نفتی روز گذشته حدود 3 درصد کاهش را از سر گذراندند.
قیمت ها پس از داده های اقتصادی ناامیدکننده چین کاهش یافت. بانک مرکزی این کشور نرخ‌های بهره وام را برای احیای تقاضا کاهش داد زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در ماه جولای به‌طور غیرمنتظره‌ای کُند شده است و فعالیت کارخانه‌ها و خرده‌فروشی‌ها به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه پکن در برابر کووید-19 و بحران املاک تحت فشار قرار گرفته است.
سرمایه گذاران همچنین بر مذاکرات برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران نظارت می‌کنند. به گفته تحلیلگران، اگر ایران و ایالات متحده پیشنهاد اتحادیه اروپا را بپذیرند، عرضه نفت ممکن است افزایش یابد.
یک مقام اتحادیه اروپا گفت ایران روز دوشنبه به متن پیش‌نویس «نهایی» اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای 2015 پاسخ داد، اما جزئیاتی در مورد پاسخ ایران به متن ارائه نکرد. وزیر امور خارجه ایران از آمریکا خواسته است برای حل سه موضوع باقی مانده انعطاف نشان دهد.

پربیننده ترین خبرها