ایلان ماسک: باشگاه انگلیسی منچستریونایتد را می‌خرم

ایلان ماسک: باشگاه انگلیسی منچستریونایتد را می‌خرم
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 08:21

ثروتمندترین فرد جهان پس از پشیمانی از خرید توییتر، این بار به سراغ باشگاه بحران‌زده منچستریونایتد انگلیس رفته است.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، در توییتی اعلام کرد که در حال خرید باشگاه فوتبال منچستریونایتد است؛ بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند.
ماسک سابقه غیرمتعارف بودن و ارسال توئیت‌های عجیب را در کارنامه دارد و هنوز مشخص نیست که آیا قصد دارد برای خرید منچستریونایتد قراردادی را دنبال کند یا خیر.
ماسک در توییتی نوشت: «من منچستریونایتد را می خرم.» این باشگاه توسط خانواده آمریکایی گلیزر کنترل می شود. خانواده گلیزر و ماسک بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ ندادند.
روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» سال گذشته گزارش داد که گلیزرها آماده فروش باشگاه هستند اما تنها در صورتی که بیش از 4 میلیارد پوند (4.84 میلیارد دلار) به آنها پیشنهاد شود.
ماسک در حال حاضر در تلاش برای خروج از قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید شرکت رسانه های اجتماعی توییتر است که او را به دادگاه کشانده است.
منچستر یونایتد یکی از بهترین باشگاه های فوتبال جهان است. آنها 20 بار قهرمان انگلیس شده اند و سه بار قهرمان جام ملت های اروپا - معتبرترین رقابت باشگاهی در سطح جهانی.
نارضایتی در میان هواداران از عدم جاه‌طلبی گلیزرها برای جذب بازیکنان برتر پس از اینکه این باشگاه در فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس در رده ششم قرار گرفت، تشدید شد، در حالی که رقیبش - منچستر سیتی - دومین عنوان قهرمانی متوالی انگلیس را کسب کرد.
این باشگاه فوتبال تا زمان بسته شدن بازار سهام در روز سه‌شنبه، دارای ارزشی معادل 2.08 میلیارد دلار بود.
هواداران منچستریونایتد در سال‌های اخیر به گلیزرها اعتراض کرده‌اند که این باشگاه را در سال 2005 به قیمت 790 میلیون پوند (955.51 میلیون دلار) خریداری کردند.
جنبش ضد گلیزر سال گذشته پس از اینکه یونایتد در تلاشی ناموفق برای تشکیل سوپرلیگ جدایی طلب اروپا درگیر شد، شتاب بیشتری گرفت.
برخی از هواداران از ماسک خواسته اند به جای خرید توییتر، منچستریونایتد را بخرد.
ماسک سابقه اعمال و اظهار نظرهای نامتعارف دارد و گاهی اوقات تشخیص اینکه چه زمانی در حال شوخی کردن است، دشوار می‌شود.
جاه طلبی های او از تلاش برای انتقال حیات به مریخ تا ایجاد یک اقتصاد انرژی پایدار جدید را شامل می شود و در این فرآیند او با ارزش ترین شرکت خودروسازی جهان، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، شرکت موشک اسپیس ایکس و تعداد زیادی از شرکت های کوچکتر را ساخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها