گزارش العالم از تشدید گلوله باران مناطق الجزیره در سوریه توسط ارتش ترکیه 

چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 14:27

گلوله باران مناطق الجزیره در سوریه توسط ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن تشدید شده است، این در حالی است که هدف قرار گرفتن فرماندهان نیروهای سوریه دموکرات، قسد، با هواپیماهای بدون سرنشین نیز افزایش یافته است.

العالم _ سوریه

به گزارش العالم، منابع خبری اعلام کردند مناطقی در سوریه که ارتش ترکیه همراه گروه های تروریستی وابسته به آن هدف قرار می دهند، گسترش یافته و روستاهای جطل و قرمانه از توابع شهرک الدرباسه و اطراف شهرک عامودا و تقریبا همه روستاهای نوار مرزی را تا حومه قامشلی در بر می گیرد.

این در حالی است که نیروهای ترکیه در روزهای گذشته بارها به روستاهای واقع در دو ناحیه ابوراسین و تل تمر در حومه شمالی و شمال غربی الحسکه تجاوز کرده اند. این تجاوزات باعث وحشت شدید و آوارگی ساکنان بی دفاع این مناطق شده است.

"فراس العرجونی" فعال سیاسی سوری در گفتگو با خبر شبکه العالم گفت تجاوزات ترکیه به این مناطق چیز جدیدی نیست هرچند در روزهای گذشته تشدید شده است. نیروهای ترکیه مناطق امن را از عاموده گرفته تا الدرباسه، رأس العین و القامشلی هدف قرار داده اند که باعث وحشت ساکنان این مناطق شده و آنان را مجبور کرده است از ترس نیروهای اشغالگر ترکیه به طور گسترده آواره شوند و به مناطقی پناه ببرند که امن تر است. این مسئله مشکلات بسیاری برای ساکنان بی دفاع ایجاد کرده است از جمله مشکل پرداخت اجاره بها برای خانه هایی که در آنها ساکن می شوند آن هم در شرایط بد معیشتی. این در حالی است که کشور سوریه دارای حاکمیت مستقل است و در نتیجه مردم سوریه باید با وحدت و همبستگی کامل، در برابر تجاوز ترکیه بایستند زیرا اشغالگری عثمانی در منطقه اتفاق جدیدی نیست.

بنابر اعلام منابع خبری، تشدید تجاوزات ارتش ترکیه با حملات برنامه ریزی شده و دقیق پهپادهای این کشور به فرماندهان نیروهای سوریه دموکرات همراه شده است که آشکارا نشان می دهد این نیروها با وجود حمایت نامحدود آمریکا از آنها تا چه حد آسیب پذیر و متزلزلند.

"عادل الحسن" دیگر فعال سیاسی سوری هم در گفتگو با شبکه العالم گفت در روزهای گذشته شاهد تجاوزات پی در پی ارتش ترکیه به خاک سوریه بوده ایم که تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور محسوب می شود. ما همچنین شاهد این هستیم که پهپادهای ترکیه اهداف مشخصی مانند نیروهای قسد را به بهانه حمایت از امنیت منطقه ای خود، بمباران می کنند، انگار ترکیه صاحب اختیار کل منطقه است، به همین علت ما از همه گروه های سوری می خواهیم که با ارتش عربی سوریه و دولت سوریه همکاری و در برابر عربده کشی اردوغان و تجاوزات او ایستادگی کنند. همچنین باید تاکید کرد که اتحاد گروه های سوری بسیار مهم است. این گروه ها باید اختلافات را کنار بگذارند تا در برابر این تجاوزات بایستند و از خاک سوریه حمایت کنند.

ناظران معتقدند نبردی سرد و طولانی در میان است که هرچند جزئیات آن به خوبی آشکار نیست اما پایه های نیروهای سوریه دموکرات را به لرزه درآورده و عیوب آن را آشکار کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها