قسد زیربمباران ترکیه اما آمریکا به دنبال سرقت نفت سوریه!

قسد زیربمباران ترکیه اما آمریکا به دنبال سرقت نفت سوریه!
پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 22:31

ترکیه حملات به مواضع نیروهای قسد را سرعت بخشیده، همزمان آمریکا به عنوان متحد نیروهای قسد سرعت سرقت نفت سوریه را افزایش داده است.

العالم_سوریه

از چند روز پیش ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن، نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را در پایگاه های خود در عامودا، الدرباسیه و القامشلی در الحسکه، عین العرب در حومه حلب هدف قرار داده تا خواسته خود مبنی بر تخلیه کامل نوار مرزی را به کرسی بنشاند.

جنگنده و توپخانه‌های ترکیه، نه تنها تل رفعت و منبج، بلکه در ساعات اولیه روز گذشته مرکز شهر عین العرب، ده روستا و شهرک در حومه آن و روستای سنجق سعدون در حومه شهر عامودا در شمال حسکه را نیز هدف قراردادند.

این اقدامات منجر به کشته شدن پنج تن از نیروهای قسد، دو غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

آنچه ترکیه انجام می دهد بخشی از تلاش برای وارد کردن بزرگترین ضربه به قسد و تعلیق عملیات نظامی است که می خواست در تل رفعت و منبج انجام دهد اما روسیه و ایران با آن مخالف بودند.

از سوی دیگر ترکیه در تلاش است تا رضایت گروه های مسلح وفادار به خود را کسب کند و خشم آنها علیه اقداماتش در شمال سوریه را کاهش دهد، سخنان چاووش اوغلو درباره ضرورت آشتی میان مخالفان و دمشق در همین راستا بیان شد.

با افزایش تنش آفرینی ترکیه، قسد هنوز به همپیمان آمریکایی خود دل خوش کرده اما یادش رفته که آمریکا سرگرم سرقت نفت سوریه است و وقتی برای توجه به این گروه ندارد.

«مظلوم عبدی» فرمانده قسد اخیرا به شبکه الحره آمریکا گفت که همه مخالف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هستند و ما در تماس دائمی با آمریکا درباره تهدیدات ترکیه هستیم.

عبدی در حالی این سخن را مطرح کرد که واشنگتن رسما به قسد اطلاع داد بیشتر مناطقی که در معرض تهدید حمله ترکیه قرار دارد تحت نفوذ سوریه و روسیه است و پایگاه های آمریکا در شمال حسکه در معرض خطر نیست، این بدان معنی است که آمریکا اهمیتی به مناطق مرزی و گلوله باران شدید مواضع قسد توسط ترکیه نمی دهد.

کارشناسان معتقدند که افزایش حملات ترکیه به قسد برای وادارنمودن این گروه به تخلیه مواضعش در نوار مرزی تا عمق 30 کیلومتر حتمی است، به همین دلیل بهتر است قسد پیشنهاد دمشق-مسکو را پذیرفته و مواضعش را به ارتش سوریه تحویل دهد در غیر این صورت باید به تنهایی با حمله نیروهای ترکیه مقابله کند، چرا که آمریکا فقط به فکر سرقت نفت سوریه است که انتقال بیش از 400 تانکر نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به پایگاه المحمودیه و خارج کردن آن از سوریه گواهی به این مدعاست.

هدف آمریکا از این سرقت نفت نیز افزایش محاصره مردم سوریه و تشدید بحران اقتصادی در این کشور و جلوگیری از بازسازی آن است.

پربیننده ترین خبرها