خواهر رهبر کره شمالی، پیشنهاد سئول را رد کرد

خواهر رهبر کره شمالی، پیشنهاد سئول را رد کرد
جمعه 28 مرداد 1401 - 06:26

خواهر رهبر کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح اتمی را «گستاخانه» توصیف کرده و گفت پیونگ‌یانگ هرگز «طرح متهورانه» همسایه جنوبی را نمی‌پذیرد.

العالم - آسیا

بعد از پیشنهاد دولت کره جنوبی به پیونگ‌یانگ درباره بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در ازای خلع سلاح اتمی، کره شمالی این طرح را رد کرد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی بامداد جمعه با رد پیشنهاد سئول گفت پیونگ‌یانگ هرگز «طرح متهورانه» همسایه جنوبی را نمی‌پذیرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، خانم کیم طرح دولت کره جنوبی را «اوج حماقت» خواند و گفت این پیشنهاد، کپی‌برداری از رویکرد دولت محافظه کار سابق سئول به ریاست «لی میونگ باک» به نام «چشم انداز ۳۰۰۰ برای خلع سلاح اتمی و گشایش» است که با شکست به پایان رسید.

وی در بیانیه‌ای که توسط روزنامه «رودونگ سینمون» منتشر شد، توضیح داد: «نمی‌دانم آنها در آینده با چه ایده‌های گستاخانه‌ای به در خواهند زد، اما من روشن می‌کنم که ما هرگز با آنها تعامل نخواهیم کرد».

«یون سوک یول» چهار روز قبل در سخنرانی روز آزادی، اجرای این طرح را یکی از وعده‌های اصلی مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد، که هدف آن کمک به توسعه اقتصاد کره شمالی در صورت انجام گام‌های خلع سلاح اتمی بود.

پیش از این نیز، خانم کیم که دست راست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی کره این کشور محسوب می‌شود، با ادعای اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورش توسط «دشمنان جنوبی» آغاز شد، هشدار داد به‌دلیل این کار باید مقامات سئول را «ریشه‌کن» کرد.

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول در حالی رو به افزایش گذاشته که پیشتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل هشدار داد هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها