حمله پهپادی ترکیه به اطراف اربیل

حمله پهپادی ترکیه به اطراف اربیل
شنبه 29 مرداد 1401 - 12:34

منابع رسانه‌ای عراق از حمله پهپادی امروز ترکیه به یکی از مناطق نزدیک به اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

العالم ـ عراق

شفق‌نیوز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ترکیه، صبح امروز (شنبه، ۲۰ آگوست/ 29 مرداد) یکی از مناطق حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ناحیه «سیدکان» از توابع شهرستان «سوران» در اربیل عراق را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، این حمله با یک پهپاد صورت گرفته است و تا به این لحظه، میزان خسارات جانی و مالی وارده مشخص نیست.

جمعه شب نیز، حملات بالگردهای ترکیه به شمال دهوک، به وقوع آتش‌سوزی در مراتع دو روستا از توابع شهرستان «العمادیه» منجر شد.

گروههای مقاومت عراق بارها به ترکیه هشدار داده‌اند که باید از خاک این کشور خارج شود و عملیات مقاومت تا اخراج تمام نظامیان ترکیه، ادامه خواهد داشت. یک کارشناس عراقی هم تصریح کرد تنها نیروهای مقاومت عراق هستند که می‌توانند به تجاوزات ترکیه در خاک عراق پاسخ مناسب دهند(جزئیات بیشتر).

به گزارش فارس، ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

پربیننده ترین خبرها