تاکید دبیرکل حزب الله بر وحدت مقاومت و تیرخلاص بر پیکر بی رمق عادی سازی

تاکید دبیرکل حزب الله بر وحدت مقاومت و تیرخلاص بر پیکر بی رمق عادی سازی
شنبه 29 مرداد 1401 - 16:27

کارشناسان معتقدند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در  سخنرانی اخیر خود با اشاره به یادمان جنتا بر وحدت مقاومت در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

العالم – نظرکده

دیپلمات های لبنانی می گویند منطقه جنتا در زمان حمله رژیم صهیونیستی با ویرانی های زیادی مواجه شد اما توانست در مقابل دشمن اسرائیلی مقاومت کند و بعدها عملیات مقاومت از همین مکان به جنوب و تمام مناطق لبنان گسترش یافت.

آنان گفتند سید حسن نصرالله در سخنرانی خود از شهیدان لبنانی و فلسطینی یاد کرد تا تاکیدی بر وحدت مقاومت و مشترک بودن مبارزه باشد.

دیپلمات‌های لبنانی گفتند دبیرکل حزب الله از پیوند دادن پرونده هسته‌ای ایران با پرونده لبنان در زمینه استخراج گاز و ثروت لبنان خودداری کرد و هرگز این دو پرونده را به هم مرتبط نکرد، بلکه به کسانی که این دو پرونده را به یکدیگر مرتبط می دانند، پاسخ داد.

کارشناسان روابط بین الملل معتقدند سید حسن نصرالله از مقاومت به عنوان یک فرهنگ به هم پیوسته بین فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و دیگران سخن گفت.

آنان گفتند که اشاره دبیرکل حزب الله لبنان به یادمان جنتا تاکید بر میراث فرهنگی مقاومت برای نسل های آینده است و قدردانی وی از شربل ابوظاهر ورزشکار لبنانی به دلیل امتناع از حضور در مقابل رقیب اسرائیلی خود در ابوظبی تیر خلاص به نعش عادی سازی بود به ویژه که این ورزشکار لبنان مسیحی است و سید حسن نصرالله با این اقدام ثابت کرد که مقاومت در برابر عادی سازی ارتباطی به مذهب و طایفه ندارد و رو به گسترش است.

پربیننده ترین خبرها