گروه‌های فلسطینی تحقیقات پلیس آلمان درباره سخنان عباس را محکوم کردند

گروه‌های فلسطینی تحقیقات پلیس آلمان درباره سخنان عباس را محکوم کردند
شنبه 29 مرداد 1401 - 21:15

گروه‌های فلسطینی اقدام پلیس آلمان مبنی بر اجرای تحقیقات درباره اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص «هولوکاست» را محکوم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌های جداگانه‌، به اقدام پلیس آلمان مبنی بر اجرای تحقیقات درباره اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

گروه‌های فلسطینی این اقدام پلیس آلمان را جانب داری از رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که موضع پلیس آلمان بیانگر سیاست یک بام و دو هوا و جانب داری از رژیم اشغالگر و نادیده گرفتن درد و رنج ملت فلسطین است.

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که اظهارات عباس جزئی از روایت ملی فلسطین در دفاع از این ملت در برابر جهانیان برای رسواسازی جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی است. البطش همچنین بر مخالفت ملت فلسطین با جانب داری از رژیم صهیونیستی یا هر گونه سازش سیاسی با این رژیم تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت که بار دیگر قدرت‌های جهانی جانب داری از رژیم اشغالگر صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق تاریخی ملت فلسطین و درد و رنج آن را ثابت کردند.

«الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» نیز اعلام کرد که تصمیم پلیس آلمان جانب داری آلمان و غرب از رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد و این رژیم آپارتاید را به ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین ترغیب می‌کند.

به گزارش فارس، سه‌شنبه گذشته اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در برلین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا حاضر است در برابر رژیم صهیونیستی و آلمان از این رژیم به خاطر حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک سال ۱۹۷۲ مونیخ عذرخواهی کند؟ گفت: از سال ۱۹۷۴ تا امروز رژیم صهیونیستی ۵۰ هولوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و روزانه با ارتش خود فلسطینیان را می‌کشد.

پلیس آلمان در واکنش به این اظهارات عباس اعلام کرد که درباره آن تحقیقاتی را انجام می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها