وزیر فلسطینی: دولت آلمان از قلدری و توهین به مبارزه مشروع ملت فلسطین دست بردارد

وزیر فلسطینی: دولت آلمان از قلدری و توهین به مبارزه مشروع ملت فلسطین دست بردارد
شنبه 29 مرداد 1401 - 14:30

وزیر توسعه اجتماعی دولت خودگردان فلسطین گفت: کمپین دولت آلمان علیه فلسطین و محمود عباس غیرقابل توجیه و غیرقابل درک است.

العالم_فلسطین اشغالی

احمد مجدلانی، وزیر توسعه اجتماعی دولت خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خاطرنشان کرد: «مردم فلسطین هرگز مسئول هولوکاست یهودیان نبودند. مردم فلسطین نیز خود در آن برهه زمانی قربانی استعمار انگلستان و سپس قربانی اشغالگری های اسرائیل بوده است که بیش از 74 سال به طول انجامیده است.»

این وزیر دولت خودگردان فلسطین تصریح کرد: هجمه ای که دولت آلمان علیه فلسطین و محمود عباس به راه انداخته به هیچ وجه قابل توجیه و قابل درک نیست. برعکس جلوه دادن واقعیت ها، تبدیل قربانی به جلاد و انتقاد از مقامات فلسطینی به خاطر اینکه گفته اند علیه مردم فلسطین قتل عام رخ می دهد، امری است که دولت آلمان باید از آن شرم کند و از قلدری و توهین به مبارزه مشروع مردم فلسطین برای آزادی و استقلال دست بردارد.

وی خاطرنشان کرد که دولت آلمان قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و به دلیل شرمندگی از تاریخ آلمان، کورکورانه از اسرائیل حمایت و یهودیان خود را با اسرائیل همسو می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد آلمان درجات بالایی از ریاکاری سیاسی را انجام می‌دهد. در حالی که راه حل دو دولتی و اعمال قطعنامه های مشروع بین المللی را به رسمیت نشناخته، اسرائیل اشغالگر را به رسمیت می شناسد، از آن حمایت می کند و منافعش را تامین می نماید؛ اما در مقابل دولت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد.

مجدلانی در مورد موضع اخیر آلمان خاطر نشان کرد این موضع نه تنها بیانگر تعصب نسبت به اسرائیل است، بلکه تأکید می کند وضعیت آلمان و درگیری های داخلی بر موضع دولت این کشور و حزب سوسیالیست حاکم سایه انداخته است.

اتحادیه عرب مخالفت خود را با کمپین قلدرمآبانه آلمان علیه فلسطین و محمود عباس رئیس‌جمهور آن اعلام کرد. این کمپین درپی استفاده محمود عباس از واژه هولوکاست برای بیان جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به راه افتاد.

محمود عباس 25 مرداد در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در برلین گفته بود: اسرائیل از سال ۱۹۴۷ مرتکب ۵۰ قتل عام شده که برابر با ۵۰ هولوکاست علیه فلسطینی‌هاست.

پربیننده ترین خبرها