افسر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل گرفتار نابسامانی های گسترده است

افسر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل گرفتار نابسامانی های گسترده است
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 12:43

«لیئور أکرمان» افسر سابق «شاباک»، دموکراسی در «اسرائیل» را توهم دانست و از گسترش فساد و بی ثباتی در درون رژیم انتقاد کرد.

العالم_فلسطین اشغالی

أکرمان با انتشار مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت که صهیونیست‌ها طی چندین دهه بلکه از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی با توهم دموکراسی زندگی می کنند در حالی که حقیقت ماجرا اوضاع سیاسی اسفبار و ویژگی شاخص آن، بی‌ثباتی و گسترش فساد است.

این افسر سابق رژیم اسرائیل به وجود "بی ثباتی و گسترش فساد" در درون رژیم اسرائیل اذعان کرد و نسبت به امکان گشایش در بحران سیاسی کنونی این رژیم و اینکه یکی از اردوگاههای سیاسی بتواند با دستیابی به اکثریت کرسی های پارلمان، کابینه آتی پایداری را تشکیل دهد، ابراز بدبینی کرد.

او در این ارتباط گفت: نتایج پنجمین مبارزه انتخاباتی آتی با موارد قبلی تفاوتی نخواهد داشت و با این اوصاف، اسرائیلی ها ظرف سه سال آینده ششمین مبارزه انتخاباتی را هم پیش رو خواهد داشت و همچنان صحنه سیاست با بحران سیاسی همراه خواهد بود و هیچ افق روشنی برای حل و فصل امور نخواهیم داشت.

این افسر صهیونیست در تشریح وضعیت سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد نتانیاهو به عنوان کسی که در مسائل امنیتی تجربه زیادی دارد، نتوانست برای اسرائیل امنیت بیاورد و از رویارویی نظامی با غزه اجتناب ورزد. نتانیاهو نتوانست به وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد و در کاهش قیمت مایحتاج عمومی و پیشگیری از افزایش قیمت ها با شکست مواجه شد.

أکرمان در زمینه دیگری از شکست وزرای متوالی «امنیت داخلی» در توسعه توانمندی های پلیس، حل مشکلات آن و ارتقای توانمندی های اداره زندان که از بحران جدی مدیریتی رنج می برد، صحبت کرد.

وی در مورد آموزش گفت: «هیچ وزیر آموزش و پرورش نتوانسته است شرایط کاری معلمان را بهبود بخشد، میزان ازدحام در کلاس‌ها را کاهش دهد، سطح آموزش را بالا ببرد و آن را از انتهای فهرست کشورهای غربی بالا ببرد.

به گفته این افسر صهیونیست، در مورد نظام سلامت، هیچ وزیر بهداشتی نتوانسته آن را احیا کند، مشکلات بیمارستان ها را حل و کمبود پزشک و پرستار را جبران کند تا به سطح استاندارد کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برسد.

وی با بیان اینکه وزارت ترابری هیچ تفاوتی با سایرین ندارد، تصریح کرد: هیچ کدام از وزرایی که مدیریت آن را برعهده گرفتند نتوانستند راه حلی برای مشکل تراکم ترافیک و ایجاد مترو بیابند.

این افسر صهیونیست به ناتوانی وزرای مسکن در دهه های گذشته در یافتن راه حلی برای حل بحران مسکن و افزایش قیمت آپارتمان اشاره کرد که با ثبت رشد 18 درصدی به بالاترین حد خود در سال گذشته رسید.

پربیننده ترین خبرها