شانه خالی کردن آمریکا از مسئولیت انسانی خود در قبال آوارگان سوری اردوگاه الرکبان

شانه خالی کردن آمریکا از مسئولیت انسانی خود در قبال آوارگان سوری اردوگاه الرکبان
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 14:21

خانواده ای جدید از ساکنان اردوگاه «الرکبان» در منطقه التنف در دورترین نقطه جنوب شرق سوریه، این اردوگاه را به سمت شهر تدمر ترک کرد. 

العالم _ سوریه

منابع رسانه ای مخالفان سوری اعلام کردند شمار خانواده هایی که در ماه جاری اردوگاه الرکبان را ترک کرده اند، به 18 خانواده رسیده است.

شمار این خانواده ها که در هفت نوبت این اردوگاه را ترک کرده و به سوی مناطق تحت سیطره دولت سوریه رفته اند، ده ها نفر اعلام شده است.

خروج خانواده ها از اردوگاه الرکبان در هفته های اخیر زیاد شده است که علت آن، اوضاع بد معیشتی در این اردوگاه و بالا رفتن قیمت مواد غذایی است. هم زمان خدمات سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد در این اردوگاه نیز کاهش یافته است.

یادآوری می شود که نیروهای آمریکایی حدود هفت هزار نفر از مردم سوریه را که به سبب اقدامات تروریستی در شهرهای این کشور آواره شده اند، در این اردوگاه جای داده اند و با این حال از عمل کردن به مسئولیت های خود در فراهم آوردن نیازهای زندگی آنان شانه خالی می کنند.

نیروهای آمریکایی مدعی اند که حضور آنان در منطقه فقط برای مقابله با داعش است و این در حالی است که کمک های بین المللی برای آوارگان در این منطقه، تحت تصرف آنان است.

پربیننده ترین خبرها