«ناامیدی شدید» محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات وین

«ناامیدی شدید» محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات وین
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 15:25

خبرنگاران وابسته به رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که «با توجه به نزدیک شدن به زمان دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ، جو ناکامی و ناامیدی شدید بر محافل امنیتی اسراییل حکمفرما شده است».

العالم - فلسطین اشغالی

«نوعم امیر» خبرنگار نظامی تارنمای صهیونیستی «مکور ریشون» در این باره گفت که «برخی از جزئیات فاش شده این توافق احتمالی از دستیابی ایران به برخی دست‌آوردها در نتیجه امتیازدهی آمریکا به ایران حکایت دارد که این باعث می‌شود تا ایران پس از توافق هسته‌ای بتواند توان خود را به نمایش بگذارد».

نوعم امیر به نقل از یک مقام امنیتی صهیونیستی مطلع در جریان روند گفت‌وگوها میان تل‌آویو و واشنگتن با اذعان به اینکه «اسراییل نمی‌تواند باعث تغییر چارچوب توافق هسته‌ای با ایران شود»، عنوان کرد: «همین امر باعث شده تا اسراییل دچار حالتی از ناامیدی و سرخوردگی شود زیرا ما با وجود ارائه اطلاعات به طرف آمریکایی طی چند سال گذشته، نتوانستیم طرح توافق هسته ای را به نفع خود تصحیح کنیم و آمریکایی‌ها ترجیح دادند تا برای پایان دادن به پرونده هسته‌ای ایران اقدام کنند، بدون آنکه به حرف های ما توجه کنند. در واقع آمریکا ما را در نبرد در مقابل ایران تنها گذاشته است».

مقام امنیتی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که «اسراییل نتوانست مانع از رشد و گسترش نفوذ و حضور ایران در منطقه به طور کامل شود و همین امر تل آویو را به شدت سرخورده کرده است، به ویژه با توجه به اینکه اسراییلی‌ها نتوانستند از پیشرفت برنامه موشکی حزب الله که کمتر از خطر هسته‌ای نیست، جلوگیری کنند».

نوعم امیر مدعی شد که «وضعیت کنونی، اسراییل را وا می‌دارد تا فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی خود علیه ایران و همپیمانانش در منطقه را از سرگیرد و اگر تهران به دستیابی به بمب اتم نزدیک شود، خود را برای طراحی عملیات حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران آماده کند».

ایرنا

پربیننده ترین خبرها