حمله موفق روسیه به سامانه‌های راداری و موشکی ارتش اوکراین

حمله موفق روسیه به سامانه‌های راداری و موشکی ارتش اوکراین
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 18:18

وزارت دفاع روسیه از حملات موفق به مواضع ارتش اوکراین و از بین بردن سامانه‌های راداری، پهپادها و رهگیری راکت‌های «هایمارس» ارتش اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته در عملیات نظامی در اوکراین، پنج فروند پهپاد اوکراینی را منهدم و هشت راکت «هایمارس» ارتش اوکراین را رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که پدافند هوایی توانمند روسیه پنج فروند پهپاد اوکراینی را در شهرک‌های «یگورووکا»، «بلاگوداتنویه» و «استپنویه» در جمهوری دونتسک، سرنگون کردند. همچنین هشت راکت هایمارس نیز رهگیری شدند.

کوناشنکوف افزود که هواپیماهای جنگی، موشکی و نیروهای توپخانه روسیه در روز گذشته به هشت پست فرماندهی اوکراین حمله کردند.

سخنگوی ارتش روسیه گفت: «حملات هوایی، موشکی و توپخانه روسیه به مواضع نظامی در خاک اوکراین ادامه دارد.»

علاوه بر این، نیروهای روسی یک رادار سامانه موشکی زمین به هوای «اس-۳۰۰» اوکراینی را در منطقه «خارکی‌ف » را منهدم کردند.

وی افزود که در مجموع، نیروهای مسلح روسیه تاکنون ۲۶۷ هواپیمای جنگی، ۱۴۸ بالگرد، ۱۷۹۰ پهپاد، ۳۶۸ سامانه موشکی زمین به هوا، ۴۳۷۲ تانک ارتش اوکراین را منهدم کرده‌اند.

در تحولی دیگر، نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در ژنو درباره احتمال دیدار میان سران مسکو و کی‌یف گفت که هیچ دیدار مستقیمی بین «ولایمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» وجود نخواهد داشت.

وی درباره شرایط موجود در زمینه حل و فصل بحران اوکراین نیز گفت: «امکان راه حل دیپلماتیک در اوکراین متصور نیستیم و پیش بینی یک درگیری طولانی مدت را داریم.»

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها