گزارش العالم از سرقت سازمان‌یافته منابع نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز

گزارش العالم از سرقت سازمان‌یافته منابع نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 19:14

سرقت سازمان‌یافته منابع نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آن در یمن ادامه دارد و کشتی‌های غول‌پیکر به طور مرتب برای غارت نفت خام بیشتر به بنادر یمن می‌آیند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، اطلاعات و ارقام حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز بیش از ۱۳۰ میلیون بشکه نفت خام به ارزش میلیاردها دلار را از سال د۲۰۱۸ تا کنون سرقت کرده‌اند که 19 میلیون بشکه تنها در سال جاری بوده است.

با این حال، سرعت سرقت در دوره آتش‌بس، یعنی از ابتدای آوریل گذشته به صورت گسترده‌ای افزایش یافته است و این موضوع، واقعیت اهداف ائتلاف در یمن را آشکار می‌کند.

در حالی‌که درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز سرقتی مشخص نیست، اما اطلاعات حاکی از آن است که این درآمدها با موافقت دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی، به بانک‌های سعودی واریز می‌شود.

سرقت منابع انرژی یمن در حالی انجام می‌شود که مردم یمن از بحران‌های متعددی رنج می‌برند که مهم‌ترین آن قطع شدن پرداخت حقوق کارمندان دولت از ۶ سال پیش است که به گفته ناظران، درآمدهای نفتی غارت شده در دوره آتش‌بس برای حل این بحران کافی بود.

سرقت ثروت های نفتی موجی از خشم گسترده را در محافل یمنی برانگیخته است، به ویژه اینکه دولت مستعفی و مزدور به اقزایش صادرات نفت و گاز اذعان کرده است.

در مقابل، صنعا تاکید کرده که در مقابل ادامه این غارت پس از پایان آتش‌بس دست‌بسته نخواهد نشست، و همچنین به شرکت‌های خارجی در مناطق اشغالی یمن هشدار داده که اقدامات قاطعانه‌ای اتخاذ می‌شود تا درآمدهای نفتی به بانک مرکزی صنعا وازیر شود.

پربیننده ترین خبرها