سفر شولتس به کانادا؛ آلمان به دنبال منابع جایگزین گاز روسیه

سفر شولتس به کانادا؛ آلمان به دنبال منابع جایگزین گاز روسیه
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 22:56

گاردین گزارش داد: «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان تحت فشارها برای کاهش وابستگی به گاز روسیه و یافتن منابع انرژی جایگزین امروز (دوشنبه) راهی کانادا شد.

العالم ـ اروپا

روزنامه گاردین نوشت: شولتس با افزایش فشارها در آستانه بحران انرژی در فصل زمستان، قصد دارد در این سفر قرارداد زنجیره های تامین هیدروژن را امضا کند.

شولتس و «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان در این سفر با هیاتی از مقامات و رهبران تجاری همراهی می شوند و این قرارداد را که هدف آن ایجاد زنجیره های تامین هیدروژن است به عنوان بخشی از تلاش های برلین برای انتقال سریع به انرژی های تجدیدشدنی امضا می کنند.

شولتس که دولتش با فشارهای فزاینده برای یافتن راه حلی برای مقابله با بحران انرژی مواجه است، در بدو ورود به مونترال در سفر به کانادا گفت: کانادا دارای منابع طببعی قوی شبیه روسیه است اما تفاوت دو کشور در این است که کانادا یک کشور دموکراتیک قابل اعتماد است.

وی خاطرنشان کرد از زمان حمله به روسیه، «زمینه های جدید همکاری» با کانادا ایجاد شده است.

صدر اعظم آلمان گفت که یک پروژه اولویت‌دار که دو کشور می‌خواهند روی آن همکاری نزدیک داشته باشند، ایجاد «اقتصاد هیدروژنی» است. قرار است قراردادی بین مونترال و برلین برای همکاری های آینده در زمینه تولید و حمل و نقل هیدروژن امضا شود.

این دیدار در بحبوحه بحث های داغ در آلمان مبنی بر نگرانی های فزاینده درباره احتمال توقف کامل قطع جریان گاز روسیه به این کشور انجام می شود.

دولت آلمان همچنین تحت فشار قرار دارد تا به مدت طولانی تری از سه نیروگاه برق هسته ای باقی مانده این کشور استفاده کند. طبق راهبرد اعلام شده در آلمان در سال ۲۰۱۱ قرار بود این سه نیروگاه تا پایان سال جاری میلادی خاموش شوند.

گاردین نوشت: قراردادهای منعقد شده با کانادا کمک چندانی به آلمان در آینده نزدیک نخواهد کرد، زیرا انتظار می رود این کشور در زمستان امسال و زمستان آینده با کمبود انرژی و قیمت های بی سابقه مواجه شود.

رئیس سازمان اطلاعات آلمان نسبت به خطرات ناآرامی از سوی یک اقلیت افراطی متشکل از افراط گرایان راست گرا و نظریه پردازان توطئه هشدار داده است که به گفته او قصد دارند از این وضعیت سوء استفاده کنند.

گلوبال نیوز نوشت: انتظار می رود صدراعظم و جاستین ترودو نخست وزیرکانادا قراردادی را در زمینه تامین هیدروژن پاک برای آلمان امضا کنند و همچنین در مورد جنگ اوکراین گفتگو کنند.

رویترز نیز خاطرنشان کرد: شولتس در اولین دیدار خود در سفر سه روزه به کانادا با ترودو ملاقات کرد. دو طرف درباره منابع جایگزین مواد معدنی حیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و انرژی گفت و گو کردند.

پربیننده ترین خبرها