سفیر دولت اوکراین: باید تا جایی که می‌توانیم روس‌ها را بکشیم

سفیر دولت اوکراین: باید تا جایی که می‌توانیم روس‌ها را بکشیم
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 03:27

یک سفیر دولت اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که معتقد است، اوکراینی‌ها باید تا جایی که بتوانند روسهای بیشتری را بکشند.

العالم-اروپا

پیوتر وروبلفسکی، سفیر اوکراین در قزاقستان روز دوشنبه در مصاحبه ای با یک رسانه محلی گفته کشورش در تلاش است روس‌های بیشتری را بکشد.

به نوشته پایگاه خبری «راشا تودی» سفیر اوکراین گفت: «چیزی که می‌‌توانم بگویم این است که ما در تلاشیم هر چقدر بیشتر که بتوانیم (روسها) را بکشیم. هر چه تعداد روس های بیشتری را الان بکشیم، فرزندانمان کمتر مجبور خواهند شد این کار بکنند.همین.»

اظهارات این دیپلمات اوکراینی خشم روسیه را برانگیخت به نحوی که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کی‌یف را به داشتن سیاست‌های «تروریستی» متهم کرد.

زاخارووا در مطلبی که در پیامرسان «تلگرام» منتشر کرد نوشت: «فقط سفیر یک رژیم تروریستی می تواند چنین حرف هایی بزند. نازی‌های کی یف هشت سال است که مردم را بی‌سروصدا می‌کشند و مسکو را برای همه چیز مقصر می‌دانند، اما اکنون آشکارا از برنامه‌های پاکسازی قومی خود صحبت می‌کنند.»

در اوایل ماه جاری میلادی، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت روسیه، در اظهاراتی ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را متهم کرد که با درخواست برای مجازات دسته جمعی همه روس ها، از دستورکار آدولف هیتلر الگو گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها