رهبر اقلیت سنا: بیشتر جمهوریخواهان معتقدند در انتخابات ۲۰۲۰ به ضرر دونالد ترامپ تقلب شده است

رهبر اقلیت سنا: بیشتر جمهوریخواهان معتقدند در انتخابات ۲۰۲۰ به ضرر دونالد ترامپ تقلب شده است
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 10:51

رهبر جمهوریخواهان سنا ضمن اذعان به وجود تقلب در انتخابات آمریکا، پیش بینی کرد که در انتخابات پیش رو احتمال کسب اکثریت سنا به دست هم حزبی هایش ۵۰-۵۰ باشد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از سخنرانی میچ مک کانل در اتاق بازرگانی شهرستان اسکات در ایالت کنتاکی نوشت که اگر جمهوریخواهان اکثریت سنا و مجلس را در دست گیرند، راهی برای همکاری با جو بایدن خواهند یافت.

رهبر اقلیت سنا گفت: ما کشوری ۵۰-۵۰ بوده و سنایی ۵۰-۵۰ داریم. اگر اکثریت سنا و مجلس تغییر کند، رئیس جمهور نیز میانه روی در پیش خواهد گرفت. چاره دیگری هم ندارد. آن وقت تلاش می کنیم تا راهی برای مقداری پیشرفت کشور در دو سال آخر ریاست جمهوری وی بیابیم. با این حال یک تغییر اساسی رخ نخواهد داد.

به نوشته رویترز، نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر جمهوریخواهان معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ضرر دونالد ترامپ تقلب شده است. با این حال مک کانل از مخاطبانش خواست تا نگران تقلب در انتخابات نباشند.

سناتور ایالت کنتاکی گفت: مقداری تقلب انتخاباتی وجود داشته و هر از گاهی پیش می آید. دموکراسی ما مستحکم است و من نگرانی ای از این بابت ندارم.

گرچه پیش بینی می شود که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات ۲۰۲۲ در دست گیرند، احتمال تکرار چنین موفقیتی در انتخابات سنا با توجه به عملکرد کم فروغ جمهوریخواهان تازه کار در ایالت های رقابتی مانند آریزونا، جورجیا، اوهایو و پنسیلوانیا کمرنگ شده است.

هم اکنون جمهوریخواهان ۵۰ کرسی و دموکرات ها و مستقلین نیز ۵۰ کرسی سنا را در اختیار دارند. با افزوده شدن معاون رئیس جمهوری، اکثریت این نهاد قانونگذار در دست دموکرات ها قرار دارد.

انتخابات میاندوره ای ۱۷ آبان امسال و برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها