زلال قرآن (1270)؛

توبه حقیقی انسان را به چه جایگاهی می رساند؟

توبه حقیقی انسان را به چه جایگاهی می رساند؟
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 18:21

العالم - زلال قرآن

هرانسان مومنی موظف است که با صدق و اخلاص تمام و تصمیم قاطع برای انجام توبه حقیقی اقدام نماید، تا به فضل الهی در زمره متقین و صدیقین و محسنین مذکور در آیات 33 تا 35 سوره مبارکه زمر:

« وَالَّذِي جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ . لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ذَٰلِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِينَ . لِيُكَفِّرَ اللَّـهُ عَنْهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي عَمِلُوا وَيَجْزِيَهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ الَّذِي كَانُوا يَعْمَلُونَ»

ترجمه: (وآن کس که (وعده) صدق را آورد و (آن کس که) آن را تصدیق کرد (و به خدا و قیامت ایمان آورد) هم آنها به حقیقت اهل تقوا هستند. برای آن بندگان نزد خدایشان ازهر نعمتی که بخواهند مهیّاست، که این پاداش نیکوکاران عالم است. تا خدا زشت ‌ترین گناهانشان را مستور و محو گرداند و بسی بهترازاین اعمال نیکشان به آنها پاداش عطا کند).

درآید و ازنعمت و رحمت خداوند رحمان که وعده آن را به نیکوکاران داده برخوردارگردد، وعلاوه برمغفرت گناهان مشمول بهترین پاداش های الهی قرارگیرد.

از آیات بالا چنین برداشت می شود، که هرکس با پذیرش دعوت انبیاء الهی (بخصوص رسول الله (ص))، به سوی خداوند سبحان برگردد و با توبه حقیقی و رعایت تقوا و حدود الهی در صراط مستقیم قرارگیرد، خداوند رحمان گناهان صغیره و کبیره ای را که قبل ازآن مرتکب شده به فضل و کرم خویش می بخشد واعمال صالحه او را کفاره گناهانش قرار می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها