با ادعای ادامه کمک‌ها به کی یف؛

دبیرکل ناتو: اوکراین زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت

دبیرکل ناتو: اوکراین زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 22:11

دبیرکل ناتو امروز در جریان اجلاسی اعلام کرد: اوکراین زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت؛ باید از کی یف حمایت کنیم.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه اعلام کرد که وی معتقد است زمستان سختی در انتظار اوکراین است و وعده این ائتلاف برای ارائه حمایت بلند مدت به کی یف باید انجام شود.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در جریان دومین اجلاس «پلتفرم کریمه» که به صورت بر خط برگزار شد، گفت: ما متعهد به همکاری بلند مدت با اوکراین هستیم. ما به اوکراین کمک خواهیم کرد تا از استانداردهای شوروی به استانداردهای ناتو حرکت کند، اصلاحاتی را در بخش های دفاعی و امنیتی انجام دهد و در مسیر بهبودی کشور کمک کند.

«ینس استولتنبرگ» در این باره اضافه کرد: زمستان پیش رو سخت خواهد بود… بنابراین، ما باید از اوکراین حمایت بلند مدت کنیم تا اوکراین بتواند به عنوان یک کشور مستقل حفظ شود. ما برای سه دهه از استقلال اوکراین حمایت کردیم، اکنون از آن حمایت می کنیم و تا جایی که لازم باشد باز هم حمایت خواهیم کرد.

در همین رابطه، «شونیچی سوزوکی» وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد که «فومیو کیشیدا»، نخست‌ وزیر این کشور به همه وزرای کابینه دستور داده به پاسخ‌ های دیپلماتیک علیه روسیه از جمله اعمال تحریم‌ ها ادامه دهند و از طریق حفظ ارتباط و همکاری نزدیک با کشورهای گروه هفت (G۷) از اوکراین حمایت کنند.

به گفته شونیچی سوزوکی، نخست‌وزیر ژاپن درباره اعمال تحریم‌ های جدید علیه روسیه، اشاره‌ ای نکرده است.

هم‌ زمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، با حمایت ژاپن از اوکراین، تنش‌ ها بین توکیو و کی‌ یف نیز افزایش یافت.

چند هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو گفتگوها و مذاکرات با توکیو را درباره فعالیت‌ های مشترک در جزایر کوریل، متوقف کرده و روسیه در شرایط کنونی قصد مذاکره درباره معاهده صلح با ژاپن را ندارد. توکیو و مسکو دهه‌ هاست که در حال رایزنی برای دست‌ یابی به یک معاهده صلح بر سر مناقشات ارضی بین دو طرف هستند که از پایان جنگ جهانی دوم به این سو مطرح بوده است.

روسیه همچنین اواخر تیر ماه ۳۸۴ نماینده پارلمان ژاپن را از ورود به خاک خود منع کرد. مسکو اعلام کرد این تحریم‌ ها را در واکنش به همسویی توکیو با تحریم‌ های بین‌ المللی علیه مسکو در جریان جنگ اوکراین اعمال کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها