جزئیات جدید از عملیات "وحدت میدان‌ها"/ دست برتر "جهاد اسلامی" در مقابله با رژیم صهیونیستی

جزئیات جدید از عملیات
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 10:44

به رغم عملکرد میدانی قابل توجه و عملیات گسترده یگان موشکی “گردان‌های قدس”- شاخه نظامی جهاد اسلامی- در جریان نبرد “وحدت میدان‌ها”، پوشش رسانه‌ای هم‌طراز با عملیات و دستاوردهای نظامی انجام نشد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، طبق آمار، مقاومت در طول 50 ساعت نبرد، در مجموع 1175 راکت و خمپاره شلیک کرد که سامانه گنبد آهنین تنها 20 درصد از آنها را رهگیری کرد، در حالی‌که 114 تا از این راکت‌ها به اهدافی از جمله ساختمان‌ها و تاسیسات غیرنظامی و نظامی و نیز ۹۷ دستگاه خودرو اصابت کردند. این موشک‌ها شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تا عمق 90 کیلومتری تحت پوشش قرار دادند و آژیرهای خطر به طور میانگین هر 5 دقیقه یک بار به صدا درمی‌آمدند.

در حالی‌که در رسانه‌های عبری تنها چند تصویر از آسیب‌های محدود وارد شده به برخی ساختمان‌ها و نیز فیلم‌هایی که توسط برخی از سربازان اشغالگر از ریزش خمپاره‌ها در نزدیکی پادگان‌هایشان گرفته شدند، منتشر شد، دوربین‌های نظارتی و رسانه‌های نظامی گردان‌های قدس تعدادی تصویر را گرفته و گردآوری کرده که حجم خسارت‌ها و نیز سردرگمی‌ها در تل‌آویو را در جریان حملات موشکی به شهرک‌های واقع در "غلاف غزه" نشان می‌دهد.

به گفته یک منبع در مقاومت، بعدازظهر یکشنبه 8/7، گردان‌های قدس یک حمله موشکی علیه یگان فرماندهی و پایگاه نظامی "ناحل عوز" در نوار مرزی انجام داد.

این منبع به روزنامه الاخبار گفت فیلم‌هایی که در روزهای آینده در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی منتشر می‌شود دقت در اصابت‌ به اهداف را آشکار خواهد کرد و اینکه چگونه خودروهای زرهی اسرائیل در حال فرار به مناطق امن‌تری بودند در حالی‌که در تیررس حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار داشتند.

به گفته همین منبع، حملات دیگری نیز انجام شده که نتایج عملیاتی داشته و برخی از آنها مستقیما به سامانه گنبد آهنین اصابت کرده‌اند و کلیپ‌های تصویری نیز از آنها منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که رژیم اشغالگر بر تلفات انسانی که در این دوره از نبرد متحمل شده، سرپوش می‌گذارد و طی دو روز بعد از آتش‌بس، کشته شدن افزون بر ۲۵ شهرک‌نشین و سرباز را در شرایط غیرعادی مانند حوادث جاده‌ای، خودکشی، تیراندازی اشتباهی و نارسایی قلبی و زمین خوردن هنگام فرار به پناهگاه اعلام کرد.

بر این اساس، رژیم اسرائیل بعد از اولین تجاوز بزدلانه، دیگر موفق نشده هیچ‌یک از مبارزان یگان موشکی گردان‌های قدس را هدف قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها