جریان صدر: گام غافلگیرکننده دیگری خواهیم برداشت

جریان صدر: گام غافلگیرکننده دیگری خواهیم برداشت
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 15:04

«صالح محمد العراقی» چهره نزدیک به مقتدی صدر در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر ملت تصمیم به ادامه اعتراضات داشته باشند، ما «گام غافلگیرکننده دیگری خواهیم برداشت».

العالم ـ عراق

صالح العراقی که در بین طرفداران جریان صدر عراق به «وزیر صدری» معروف است، امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر «ملت (عراق) تصمیم به ادامه انقلاب و نابودی فساد گرفته باشند، ما گام غافلیگیرکننده دیگری خواهیم برداشت».

وی با اشاره به تعلیق دیروز فعالیت دادگاه‌های عراق به درخواست شورای عالی قضایی این کشور که به دنبال تحصن طرفداران صدر در مقابل ساختمان این شورا صورت گرفت، گفت: تعلیق کار، قانونی نبود لذا دستگاه قضایی سعی دارد به روشی غیرقانونی شبهات مطرح شده را از خود دور کند.

العراقی بازتاب‌دهنده مواضع مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در ادامه رشته توئیت خود مدعی شد که اکنون بیست سال است که فساد بر نهاد قضایی کشور سایه افکنده است و اکثریت در این باره اتفاق نظر دارند.

وی همچنین ادعا کرد که دستگاه قضایی عراق برای جلوگیری از تحصن دیگر تلاش می‌کند تا برخی پرونده‌های فساد را رو کند.

چهره نزدیک به مقتدی صدر همچنین گفت که چارچوب هماهنگی دستگاه قضایی عراق را تنها حامی می‌داند و ادامه تحصن به این معناست که آنها نتوانستند دولت تشکیل دهند.

در پی تجمع دیروز (سه شنبه) شماری از هواداران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی عراق، این شورا با صدور بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت خود و دادگاه‌ها و دادگاه فدرال این کشور خبر داده و دولت الکاظمی و جریان صدر را مسئول این وضعیت دانست.

پربیننده ترین خبرها