اعلام جرم رژیم صهیونیستی علیه یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین

اعلام جرم رژیم صهیونیستی علیه یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین
جمعه 4 شهريور 1401 - 19:36

دادگاه رژیم صهیونیستی علیه یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین لایحه اتهامی صادر و او را به تحریک علیه این رژیم و تروریسم متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

دادگاه عوفر رژیم صهیونیستی لایحه اتهامی علیه «بسام السعدی» از رهبران برجسته جهاد اسلامی که اخیرا در کرانه باختری بازداشت شده بود، صادر کرد.

«احلام حداد» وکیل السعدی گفت که دادگاه با صدور لایحه اتهامی علیه السعدی، او را به تحریک علیه رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های خبری و اتهامات دیگر متهم کرد.

در این لایحه اتهام که در جلسه محاکمه السعدی صادر شد، وی به کمک به فلسطینیان برای عضویت در سازمان «الرابطة الاسلامیة» شاخه دانشجویی جنبش جهاد اسلامی متهم شده است.

از دیگر اتهامات السعدی، تحریک علیه رژیم صهیونیستی در پی مصاحبه مطبوعاتی ماه می گذشته است که طی آن وی با هشدار به نظامیان صهیونیست درباره یورش به اردوگاه جنین تأکید کرده بود که اردوگاه جنین جزئی از ملت فلسطین است و مقاومت و ملت فلسطین تا نابودی رژیم اشغالگر و بیرون راندن آن از سرزمین، دریا، آسمان و اماکن مقدس، به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، در این لایحه اتهام همچنین ادعا شده که السعدی زمانی که نظامیان صهیونیست برای بازداشت او به منزلش در جنین یورش برده‌اند، خود را به جای برادرش غسان جا زده و لذا وی به «جعل هویت فرد دیگر» متهم است.

باشگاه فلسطینی " اسیر" نیز اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی برای سومین بار بازداشت السعدی را به بهانه تکمیل تحقیقات تا روز یکشنبه تمدید کرد.

اخیرا نظامیان صهیونیست با یورش به منزل السعدی در اردوگاه جنین، او را بازداشت کردند و پس از آن کابینه موقت رژیم صهیونیستی ، حملات علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی سه روز حمله علاوه بر ترور دو تن از فرماندهان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دستکم ۴۷ نفر دیگر را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

پس از سه روز حملات، با میانجی‌گری مصر آتش‌بس در غزه برقرار شد و از جمله شروط جهاد اسلامی نیز آزادی خلیل عواوده از اسرای این جنبش بود که از ۱۶۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و نیز آزادی بسام السعدی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها