انتشار جزئیات بیشتری از پرونده دونالد ترامپ

انتشار جزئیات بیشتری از پرونده دونالد ترامپ
شنبه 5 شهريور 1401 - 07:22

وزارت دادگستری آمریکا جزییات بیشتری از پرونده دونالد ترامپ منتشر کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، با حکم یک قاضی آمریکایی، وزارت دادگستری این کشور جزییات بیشتری را درباره اقدام پلیس فدرال آمریکا در بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، فاش کرد.
سندی که وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده است، جزئیات جدیدی از اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که ۸ اوت در عمارت شخصی ترامپ کشف و ضبط شد، به دست می‌دهد.
این سند همچنین نشان از تلاش نمایندگان ترامپ برای توجیه نگهداری این اسناد طبقه‌بندی شده در عمارت شخصی او دارد.
وکلای دونالد ترامپ مدعی شده اند وی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود اسناد یاد شده را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرده و خواستار انتشار کامل متن مجوز وزارت دادگستری به اف‌بی‌آی برای بازرسی از عمارت مار-آ- لاگو شده بودند. ترامپ نیز خواستار بازگرداندن این اسناد به عمارت خود شده بود.
با این حال، یک قاضی آمریکایی حکم به انتشار متن ویرایش شده‌ای از سند مجوز بازرسی اقامتگاه ترامپ داد.
از سند ۳۲ صفحه‌ای که منتشر شده، ۲۳ صفحه کاملا سیاه است و ۱۱ صفحه نیز ویرایش شده است.
این سند همچنین نامه وکیل ترامپ به وزارت دادگستری در تاریخ ۲۵ مه را منعکس می‌کند که نسبت به هر گونه اعمال اتهام جنایی علیه رئیس‌جمهور پیشین هشدار داده است.
در جریان بازرسی از اقامتگاه مار-آ-لاگو، ۱۵ جعبه اسناد طبقه‌بندی شده و دست‌نوشته‌های دیگر کشف و ضبط شد که بنابر اظهارات یک مقام اف‌بی‌آی، این آرشیو شامل ۱۸۴ سند «منحصر به فرد» طبقه‌بندی شده، از جمله ۶۷ سند محرمانه، ۹۲ سند سری و ۲۵ سند فوق سری بوده است.

پربیننده ترین خبرها