انگلیس: روسیه حملاتش را در شرق اوکراین تشدید کرده است

انگلیس: روسیه حملاتش را در شرق اوکراین تشدید کرده است
شنبه 5 شهريور 1401 - 13:37

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد روسیه با هدف درگیر کردن نیروهای اوکراینی و خنثی کردن ضد حمله، طی پنج روز گذشته حملات خود را در امتداد بخش دونتسک منطقه دونباس افزایش داده است.

العالم - اروپا

به ادعای وزارت دفاع انگلیس، روسیه احتمالا طی پنج روز گذشته حملات خود را در امتداد بخش دونتسک منطقه دونباس افزایش داده، اقدامی که طبق این ادعا می‌تواند با هدف مکیدن نیروهای اوکراینی و خنثی کردن یک ضد حمله باشد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه شنبه (۲۷ اوت) در به روز رسانی اطلاعاتی خود اعلام کرد که درگیری شدید در نزدیکی شهرهای سیورسک و باخموت که در شمال دونتسک تحت کنترل روسیه قرار دارند، رخ داده است.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه مدعی شد: «احتمال واقع‌بینانه‌ای وجود دارد که روسیه تلاش‌های خود را در دونباس در تلاش برای درگیر کردن یا گیر انداختن واحدهای اضافی اوکراینی در میان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه کی‌یف در حال برنامه‌ریزی یک ضد حمله بزرگ است، افزایش داده است».

پیش‌تر، بخش اطلاعات ارتش انگلیس ضمن ادعای حداقلی بودن روند پیشروی روس‌ها در عملیات خود، گفت جنگ در اوکراین پس از شش ماه برای روسیه پرهزینه و زیان‌بار شده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

اخیراً «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.

وی افزود: باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها