آمریکا برای اولین بار در قطب شمال سفیر تعیین می کند

آمریکا برای اولین بار در قطب شمال سفیر تعیین می کند
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 05:46

به دنبال هشدار ناتو در مورد تقویت حضور نیروهای روسیه و چین در قطب شمال، دولت جو بایدن قرار است برای اولین بار برای منطقه قطب شمال سفیر تعیین کند.

العالم-آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب اعلام کرد که ایالات متحده یک سفیر کل برای قطب شمال برای رسیدگی به مسائل امنیت ملی، محیط زیست و توسعه در شمال دور منصوب خواهد کرد.

آمریکا سال هاست که یک نماینده و هماهنگ کننده قطب شمال دارد اما با ارتقا موقعیت به سفیر کل ممکن است انرژی جدیدی به این کار وارد کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای بدون اشاره به نام سفیر تعیین شده برای منطقه قطب شمال اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برنامه ای را برای ارتقای موقعیت هماهنگ کننده قطب شمال با تعیین سفیر کل برای منطقه قطب شمال، مشروط به توصیه و موافقت سنا دارد.

تعیین اولین سفیر آمریکا در منطقه قطب شمال در حالی مطرح می شود که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه با استقبال از سرمایه‌گذاری اخیر کانادا در سیستم‌های دفاعی آمریکای شمالی گفت: توانایی‌های روسیه در قطب شمال یک چالش استراتژیک برای ناتو به حساب می‌آید.

استولتنبرگ ادعا کرد که روسیه صدها سایت نظامی دوران شوروی را در قطب شمال بازگشایی کرده است و از این منطقه برای آزمایش سیستم‌های تسلیحاتی جدید استفاده می‌کند.

وی همچنین هشدار داد که روسیه و چین در حال ایجاد یک شراکت استراتژیک در قطب شمال هستند که ارزش ها و منافع ناتو را به چالش می‌کشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها