نخست وزیر پاکستان: همواره قدردان حمایت ایران در لحظات دشوار هستیم

نخست وزیر پاکستان: همواره قدردان حمایت ایران در لحظات دشوار هستیم
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 06:01

نخست وزیر پاکستان ساعاتی پس از گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت سیل و آسیب دیدگان در آن کشور، گفت: پاکستان همواره قدر دان همدردی و اعلام حمایت ایران از پاکستان در لحظات دشوار سیل است.

العالم-آسیا

«محمد شهباز شریف» در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به رایزنی تلفنی خود با آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» درباره وضعیت سیل ویرانگر در پاکستان اشاره کرد.

وی نوشت: از جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیام حمایت و همبستگی خود با دولت و مردم پاکستان صمیمانه تشکر می کنم.

نخست وزیر پاکستان افزود: ما از اعلام آمادگی ایران و حمایت از پاکستان در این ساعات سخت قدردانی می کنیم.

رئیس جمهوری کشورمان شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع کمک و امدارسانی به مردم سیل‌زده کشور برادر و همسایه پاکستان تاکید کرد.

باران‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف این کشور به ویژه ایالات بلوچستان و سِند طی هفته‌های اخیر بیش از یک هزار قربانی داشته و موجب تخریب هزار واحد مسکونی شده است. گفته می‌شود بیش از ۳۰ میلیون نفر در مناطق مختلف پاکستان تحت تاثیر سیل و دیگر حوادث طبیعی ناشی از بارندگی‌های بی سابقه قرار گرفته‌اند.

سیل حتی روز گذشته در مناطقی از پاکستان ادامه داشت و دولت محلی شمال غرب این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی با قدردانی از اظهارات رئیس جمهوری ایران، گفت: ایران و پاکستان همواره به پیوندهای ریشه‌دار برادرانه دوستی و همبستگی پایبند خواهند ماند.

دفتر نخست وزیری پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به گفت‌وگوی سران ۲ کشور پیرامون سید در پاکستان اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به تحکیم هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های مشترک با تهران است.

وی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه از پاکستان از جمله مردم مسلمان کشمیر قدردانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها