هلاکت سرکردگان داعش در عملیات حشد الشعبی در موصل

هلاکت سرکردگان داعش در عملیات حشد الشعبی در موصل
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 00:09

ستاد عملیات نینوی در سازمان حشد الشعبی خبر داد که در جریان کمین نیروهای این سازمان علیه گروه تروریستی داعش، چهار نفر از سرکرده‌های این گروه کشته شده‌اند.

العالم - عراق

ستاد عملیات نینوی در سازمان حشد الشعبی (بسیج مردمی) شامگاه یکشنبه از کمین نیروهای این سازمان علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

پایگاه خبری بغداد الیوم، ضمن نقل بیانیه حشدالشعبی، گزارش داد که در جریان یک کمین حساب شده و با هماهنگی نیروهای اطلاعاتی الحشد، نیروهای این سازمان موفق شدند چهار نفر از خطرناک‌ترین سرکرده‌های داعش را از پای درآورند.

حشد الشعبی با بیان اینکه این تروریست‌ها در شهر موصل از پای درآمده‌اند، خبر داد که شمار دیگری از عناصر این گروه تروریستی زخمی شده‌اند و عملیات هم ادامه دارد.

در همین ارتباط، حشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق، خرداد ماه گذشته یک عملیات امنیتی را در شهرستان «الدور» در شرق «صلاح الدین» آغاز کردند.

بر اساس بیانیه حشد الشعبی، نیروهای مشترک پلیس و حشد، عملیات تفتیش به منظور جستجوی لانه‌های گروه تروریستی داعش در شهرستان الدور انجام دادند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که هدف از عملیات مذکور پایان دادن با پایگاه‌های داعش در منطقه مذکور است.

سرویس اطلاعات عراق هم از یک عملیات گسترده در بغداد علیه گروه تروریستی داعش خبر داد و تأکید کرد، در راستای دستاوردهای سرویس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق در خصوص مبارزه با داعش و تعقیب عناصر داعش، نیروهای اطلاعاتی، در بغداد عملیاتی انجام دادند.

به گفته سرویس اطلاعات عراق، در بین افراد بازداشتی باید به سرکرده‌های ارشدی مانند«ابو سفانة»، «ابو عمر» و «ابو مصعب» اشاره کرد. این افراد در جریان چند کمین بازداشت شدند.

در همین راستا، «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق درباره نقش مهم سازمان حشد الشعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش تأکید کرد، نقش حشد اللشعبی در عرصه امنیتی عراق، مهم و بسیار کارآمد است؛ به ویژه در مناطق آزاد شده‌ای که در مبارزه با تروریسم، با مشکلات بزرگتری روبروست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها