ائتلاف فتح: نیروهای حشد الشعبی برای گزینه نظامی علیه ترکیه آماده هستند

ائتلاف فتح: نیروهای حشد الشعبی برای گزینه نظامی علیه ترکیه آماده هستند
شنبه 15 مرداد 1401 - 21:09

یکی از رهبران ائتلاف فتح تاکید کرد که دولت عراق در واکنش نظامی به حملات ترکیه ناتوان است و حشد شعبی و گروه های مقاومت بعد از موافقت دولت، آماده پیاده سازی گزینه نظامی علیه تجاوز آنکارا هستند.

العالم_عراق

براساس گزارش المعلومه، «علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف فتح تاکید کرد که دولت عراق در واکنش نظامی به حملات ناتوان است و حشد شعبی و سایر گروه های مقاومت بعد از موافقت دولت آماده پیاده سازی گزینه نظامی به تجاوز ترکیه هستند.

وی افزود: بعد از اینکه ادله و شواهد ثابت کرد که ترکیه عامل حمله به شمال عراق بوده است، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید قطعنامه اخراج نیروهای ترکیه از خاک عراق را تصویب می کرد.

الفتلاوی تاکید کرد: آنکارا همچنان به تجاوزات خود ادامه می دهد و شهرها و روستاهای عراق را حتی بعد از جلسه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت این حملات، موشکباران می کند.

این رهبر ائتلاف فتح اظهار داشت: قطعنامه های شورای امنیت متناسب با حجم جنایت هایی که ترکیه در استان دهوک عراق مرتکب شده، نبوده است.

وی ادامه داد: از نشست آینده اعضای شورای امنیت که قرار است بعد از تکمیل تحقیقات منتشر شود، این انتظار می رود که جنایت ترکیه را محکوم و قطعنامه ای در مورد خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق تصویب کند.

گفتنی است، ترکیه به رغم واکنش های گسترده به حملات توپخانه ای اش به منطقه زاخو در استان دهوک که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر و آواره شدن صدها نفر از محل سکونت خود شد، همچنان مشغول عملیات نظامی در شمال عراق است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها