وزیر خارجه سوریه: به پوتین و رئیسی اعتماد کامل داریم

وزیر خارجه سوریه: به پوتین و رئیسی اعتماد کامل داریم
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 16:39

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو گفت با روسیه روابط استثنائی و در همه زمینه‌ها همکاری داریم.

العالم - سوریه

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو گفت: با روسیه روابط استثنائی و در همه زمینه‌ها همکاری داریم.

وی افزود: اقدام ما در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک وظیفه اخلاقی است و به زودی با آن‌ها سفیر رد و بدل خواهیم کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار گفت: در ابتدای سخن سلام و درود گرم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سوریه را به شما ابلاغ می‌کنم. وی ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور روسیه، ابراز امیدواری کرد روسیه در جنگ کنونی برای آینده بشریت موفق شود.

فیصل المقداد ادامه داد: باعث افتخار است که بگوییم روابط روسیه و سوریه از گذشته‌های دور پیوسته توسعه و ارتقا پیدا کرده است. اگر اکنون شاهد مرحله جدید توسعه روابط دو کشور هستیم، این امر نتیجه روابط دو کشور است که بر دوستی و تلاش برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و حمایت‌های دائمی روسیه از سوریه در عرصه‌های مختلف مبتنی است. باید با افتخار بگویم روابط سوریه و روسیه به رغم تحولات مختلف، روند رو به جلوی خود را حفظ کرده است.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: شما با نازیسم و افراط گری در اوکراین و کشور‌های اتحادیه اروپا مبارزه می‌کنید و ما نیز به نوبه خود در منطقه خود عموما و سوریه خصوصا با تروریسم مبارزه می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ما در جنگ عادلانه و ضروری علیه نازی‌ها که همه بشریت باید با آن‌ها مقابله کنند، در کنار روسیه ایستاده ایم، زیرا در صورتی که به آن‌ها فرصت داده شود خطر آن‌ها پیوسته افزایش پیدا می‌کند.

فیصل المقداد گفت: ما استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم، زیرا عوامل اخلاقی و تاریخی باعث شدند این کار را انجام دهیم. به نظر ما روسیه به همه نشان داده است در چارچوب حفظ منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی تعاملی صادقانه با کشور‌های دیگر دارد، اما کشور‌های غربی از سازمان ملل و قوانین بین المللی برای حفظ منافع استعماری خود بهره برداری می‌کنند.

وی افزود: فردا به ابخاز سفر می‌کنم و این نشان دهنده حمایت ما از ملت‌ها برای برخورداری از آزادی و عدالت است. طی روز‌های آینده نیز روابط و مبادلات دیپلماتیک با دونتسک و لوهانسک را اعلام خواهیم کرد.

فیصل المقداد گفت: ما روسیه را در شورای امنیت و دیگر مجامع بین المللی آزموده ایم. این کشور مدافع واقعی منافع ملت هاست.

پس از روشن شدن اهداف واقعی غرب و استفاده از اوکراین به عنوان نوک پیکان حمله علیه روسیه و کشور‌های دیگر، عملیات نظامی ویژه نیرو‌های روسیه کاملا قانونی است، زیرا جهان نباید عرصه اراده نظام تک قطبی برای تعرض به کشور‌های دیگر از جمله روسیه باشد.

غرب نباید به قدرت مادی و نظامی خود دل خوش کند، زیرا در نهایت شکست خواهد خورد. امیدواریم نیرو‌های روسیه طی هفته‌ها و مرحله آینده مأموریتی را که رئیس پوتین به آن‌ها داده است به خوبی اجرا کنند و اطمینان داریم چنین چیزی تحقق پیدا می‌کند.

پربیننده ترین خبرها