با انتشار ویدیوی رهگیری کشتی های استخراج گاز صورت گرفت؛

هشدار پهپادی جدید مقاومت به تل آویو؛ چند روز بیشتر فرصت ندارید

هشدار پهپادی جدید مقاومت به تل آویو؛ چند روز بیشتر فرصت ندارید
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 08:23

روزنامه "الدیار" لبنان با انتشار ویدئویی که نشان دهنده رهگیری کشتی های ویژه استخراج گاز رژیم صهیونیستی در دریا توسط پهپاد و شلیک به آنها است، از هشدار جدید مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی با عنوان "چند روز دیگر بیشتر فرصت ندارید"، خبر داد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش روزنامه الدیار لبنان، این ویدئوی کوتاه ۲۲ ثانیه ای، پهپاد مسلحی را نشان می دهد که مختصات یک کشتی ویژه استخراج گاز (میدان گازی مورد مناقشه کاریش) را تعیین و سپس با یک فروند راکت به سمت آن شلیک می کند و در پایان ویدئو عبارت "سرنوشت شما در گرو چند روز است"، حک می شود.

پهپادسید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز جمعه (28 مرداد ماه 1401) در باره میدان گازی مورد مناقشه کاریش تاکید کرد اگر لبنان آنچه را خواسته بدست نیاورد، وضعیت به سوی تنش پیش خواهد رفت.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که چشم‌ها باید سوی کارییش و مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی باشد و وقت برای میانجی‌گر آمریکایی بسیار تنگ است.

وی خواستار ادامه نظارت بر کاریش و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی شد و گفته بود تا چند روز دیگر شاهد دستاورد مهمی خواهیم بود که به موضوع مرزهای دریایی مربوط است.

در پی عملیات پهپادی اخیر حزب‌الله لبنان در میدان گازی کاریش، تیر ماه گذشته سهام شرکت مدعی مالکیت حقوق اکتشاف و حفاری در این میدان گازی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می کند، به پایین‌ترین سطح خود از ماه می گذشته رسید.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ که لبنانی‌ها آن را مرز دریایی این کشور می‌دانند، قرار دارد و آنها اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی اعلام کرده اند.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی مانع از اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی شده است و خطر تشدید تنش‌ها بین دو طرف را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی برسر مرزها و منابع دریایی با میانجی گری «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکا در جریان است.

هوکشتاین ۲۴ خردادماه پس از ورود یک کشتی حفاری به محدوده آب‌های لبنان و درخواست مسئولان لبنانی برای میانجیگری و از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی به بیروت آمد و با مسئولان لبنانی گفت وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها