واکنش پاکستان به اتهامات طالبان در باره حملات پهپادهای آمریکایی

واکنش پاکستان به اتهامات طالبان در باره حملات پهپادهای آمریکایی
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 10:21

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اتهام سرپرست وزارت دفاع طالبان مبنی بر عبور پهپادهای آمریکا از فضای پاکستان برای عملیات در خاک افغانستان، اعلام‌ کرد: ادعای مقام طالبان نگران کننده و مغایر با هنجارهای دیپلماتیک است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه های پاکستانی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای به اظهارات اخیر «ملا یعقوب مجاهد» سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان علیه پاکستان واکنش نشان داد.

«عاصم افتخار» گفت: پاکستان با نگرانی عمیق در جریان ادعای سرپرست وزارت دفاع افغانستان مبنی بر استفاده از فضای هوایی پاکستان در عملیات پهپادهای ضد تروریستی آمریکا در افغانستان قرار گرفته است.

وی افزود: در غیاب هیچ مدرکی، همانطور که خود وزیر طالبان نیز به آن اذعان کرده است، چنین ادعاهای فرضی بسیار تاسف بار است و با هنجارهای رفتار دیپلماتیک مسئولانه مغایرت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد متعهد به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها است و همزمان از حاکمیت فعلی افغانستان مطالبه می‌کند که آنان به تعهدات بین المللی خود از جمله عدم اجازه به عناصر تروریستی برای سوء استفاده از قلمروی افغانستان و حمله به آن سوی مرزها، پایبند باشند.

ملایعقوب مجاهد روز یکشنبه هنگام ارائه کارکردهای یک ساله وزارت دفاع در برنامه حسابدهی دولت به ملت در مرکز رسانه‌های حکومت در کابل، از پاکستان خواست که اجازه ندهد فضای افغانستان از طریق خاک این کشور نقض شود.

وی مدعی شد: براساس اطلاعات‌ ما هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از پاکستان حریم فضایی افغانستان را نقض می‌کنند؛ ما از پاکستان می‌خواهیم اجازه ندهد از خاک آن کشور در مقابل و بر ضد کشور ما استفاده شود.

پربیننده ترین خبرها