ناو هواپیمابر انگلیس در آغاز «ماموریت تاریخی»، از کار افتاد

ناو هواپیمابر انگلیس در آغاز «ماموریت تاریخی»، از کار افتاد
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 13:43

ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز» انگلیس، اندکی پس از آغاز سفرش برای انجام یک «ماموریت تاریخی» در آمریکا خراب شد.

العالم - اروپا - امریکا

خراب شدن ناوهواپیمابر ۶۵ هزار تُنی انگلیس در آب‌های ساحل این کشور که قرار بود برای ماموریت آموزشی به آمریکا برود، خبرساز شده است.

شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» در خبری به نقل از مقامات گزارش داد، ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز» انگلیس اندکی پس از آغاز حرکت برای عزیمت به آمریکا خراب شد.

طبق این گزارش، گفته می‌شود که این کشتی ۶۵ هزار تنی دچار یک «نقص فنی شدید» شده است اما گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که به میل پروانه سمت راست ناو آسیب وارد شده است.

ناو هواپیمابر «اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز» به فاصله کوتاهی پس از آغاز سفرش به آمریکا که از آن به عنوان «ماموریتی تاریخی» یاد شده بود، خراب شده است.

این ناو، دومین ناو هواپیمابری است که انگلیس در اختیار دارد.


سخنگوی اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز در بیانیه‌ای که شبکه اسکای نیوز و دیگر رسانه‌ها منتشر کردند، اعلام کرد که این ناو دچار «مشکل مکانیکی» شده و تحقیقات درباره این مشکل در جریان است.

اسکای نیوز نوشت: «این ناوهواپیمابر سه میلیارد پوندی که همین اواخر سال قبل کاملا عملیاتی شده است، طبق گزارش‌ها در جنوب شرقی جزیره وایت لنگر انداخته تا تحقیقات درباره مشکلش انجام شود».

سخنگوی نیروی دریایی انگلیس هم اعلام کرد: « اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز در حالی که در حال انجام تحقیقات در مورد یک مشکل مکانیکی است، در منطقه تمرینی ساحل جنوبی باقی می‌ماند».

ناو اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز روز شنبه به فاصله کوتاهی بعد از آنکه از آب‌های نزدیک به شهر بندری پورتموث سفرش را برای عزیمت به آمریکا آغاز کرد، خراب شد.

نیروی دریایی انگلیس گفته بود که این ناو عازم ماموریتی بود که «آینده عملیات‌های جت‌های رادارگریز و پهپادها در ساحل شمال آمریکا در دریای کارائیب را ترسیم کند».

قرار بود این ناوهواپیمابر انگلیس به نیویورک در آمریکا، هالیفاکس در کانادا و همچنین دریای کارائیب برود و در این سفر شاهد عملیاتی شدن جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ و پهپادها از عرشه ناو خود باشد.

بنا بر گزارش شبکه اسکای نیوز، ناو اچ‌ام‌اس شاهزاده ولز در صدر یک ناوگروه شامل یک ناوچه، نفتکش و یک گروه از بالگردها و پهپادها قرار دارد و قرار بود جنگنده‌های اف-۳۵ در آمریکا به این ناو ملحق شوند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها