اتحادیه اروپا خواستار آزادی اسیر فلسطینی «خلیل عواوده» شد

اتحادیه اروپا خواستار آزادی اسیر فلسطینی «خلیل عواوده» شد
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 15:08

اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی اعتصاب کننده غذا، خواستار آزادی او شد.

العالم ـ اروپا

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تصاویر منتشر شده از اسیر خلیل عواوده پس از ۱۷۰ روز اعتصاب غذا را که در ا عتراض به بازداشت ادارای و بدون تفهیم اتهام او صورت گرفته است، «شوکه کننده» خواند و اعلام کرد که از مشاهده تصاویر هولناک این اسیر فلسطینی اعتصاب کننده غذا شوکه شده است.

اتحادیه اروپا افزود: اسیر خلیل عواوده بدون هرگونه اتهامی در بازداشت به سر می‌برد و اکنون وضعیت بسیار وخیمی دارد و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و در صورتی که تفهیم اتهام نشود، باید سریعا آزاد شود.

به رغم اینکه آزادی «عواوده» جزو بندهای توافق آتش بس غزه بین مقاومت و رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های ۳ روزه اخیر بود، تا این لحظه طرف صهیونیستی حاضر به آزادی او نشده است.

عواوده عتصاب خود را در دوم ژوئیه گذشته از سرگرفت. وی بعد از ۱۱۱ روز از اعتصاب خود، بنا به وعده اشغالگران برای آزاد کردنش اعتصابش را تعلیق کرد اما آنها به وعده خود نه تنها عمل نکردند بلکه بار دیگر یک حکم بازداشت اداری چهار ماهه برای او صادر کردند، لذا او نیز از دوم ژوئیه اعتصاب خود را از سرگرفت و اکنون وارد ۱۷۰‌امین روز اعتصاب غذا شده است.

آزادی خلیل عواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای برقراری آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف های میانجی ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها