تصاویر دردناک از عواوده که به چشم جهانیان نیامد!

تصاویر دردناک از عواوده که به چشم جهانیان نیامد!
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 11:27

عکس هایی که خانواده خلیل عواوده، اسیر فلسطینی در زمان ملاقات با او حاضر در بیمارستان "اساف هروفیه"، از وی منتشر کرده اند، پرده از وضعیت وخیم او برمی دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

این عکسها – که خانواده او منتشر منتشر کرده اند – نشان می دهند که جز پوست و استخوانی از وی باقی نمانده است. با این حال محافل بین المللی در قبال این رنج 5 ماهه سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی در قبال این جنایت صهیونیست ها نشان نداده اند.

شماری از شهروندان و فعالان با انتشار توییت هایی مراتب همبستگی خود را با این اسیر نشان داده اند. وضعیت عواوده گویای تفکر سادیسمی حاکم بر رژیم صهیونیستی و خوی جنایتکارانه این رژیم در برخورد با اسرای فلسطینی است. خبرگزاری "فلسطین الیوم" بخشی از این توییت ها و کامنت ها را منتشر کرده است که از جمله می توان به توییت سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت اشاره کرد. وی گفته است: "این چه رژیمی است؟ تصور کنید فردی با این وضعیت جسمی وخیم را خطری برای خود می داند و حاضر نیست او را آزاد کند و او را بدون تفهیم اتهام همچنان در بند نگه داشته است".

حساب کاربری کامیون داران عربستانی، اماراتی و اردنی هم نوشت: "اعتصاب غذا در زندان های رژیم اشغالگر، حسبنا الله ونعم الوكيل " و در پایان خواستار آزادی خلیل عواوده شده است.

کاربری با عنوان عماد در نوشته است: "همیشه باید درد کسانی را که به خاطر شما فداکاری می کنند و بهای دفاع از شرافت شما را می پردازند، درک کنید... خلیل عواوده حدود 6 ماه است که چنین رنجی را متحمل شده است".

در همین راستا اتحادیه اروپا هم عکس های منتشر شده از خلیل عواوده را شوک آور و وحشتناک توصیف کرده است و با انتشار بیانیه ای عصر دیروز یک شنبه اعلام کرده است که "عواوده که در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است با خطر مرگ رو به روست. اگر قصد تفهیم اتهام او را ندارند باید هر چه زودتر آزاد شود".

پربیننده ترین خبرها