رئیسی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای حضور می یابد

رئیسی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای حضور می یابد
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 15:17

هماهنگ کننده ملی ازبکستان در امور سازمان همکاری شانگهای (SCO) که قرار است کشورش در روزهای پایانی شهویور ماه جاری میزبان اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان مهم منطقه ای باشد، اعلام کرد رئیس جمهوری اسلامی ایران که در آستانه پیوستن به اعضای اصلی این سازمان است، در این اجلاس حضور خواهد یافت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای، در جلسه اطلاع رسانی مربوط به اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی وزارت امور خارجه ازبکستان برگزار شد، رحمت الله نوریمبتوف هماهنگ کننده ملی ازبکستان برای سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت سران همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و همچنین سران کشورهای ناظر شامل جمهوری اسلامی ایران، بلاروس و مغولستان نیز در اجلاسی که قرار است روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شود، حضور خواهند یافت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه ۷ شهریور) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و اینکه این عضویت کامل چه نقشی می‌تواند داشته باشد و چگونه به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور چین و سایر کشورها کمک کند گفت: حضور ما در شانگهای و همکاری ما با کشورهای عضو شانگهای بسیار مهم است و ما را با زیرساخت‌های آسیا و زیرساخت‌های اقتصادی مرتبط می‌کند و برای کشور ما بسیار اهمیت دارد که بتواند سهم خود را از تجارت و اقتصاد در منطقه داشته باشد.

وی افزود: حضور ما در منطقه حضور امنیت‌ساز است. به میزانی که حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه توانسته امنیت در منطقه ایجاد کند، نقش اقتصادی ما به آن میزان نیست و ما باید این میزان برای کار اقتصادی و تجاری که از زمینه‌ها و بسترهایی که می‌تواند بسیار موثر باشد برای روابط جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

پربیننده ترین خبرها