فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد؛

ممنوعیت تردد در بغداد/ هواداران مقتدی صدر از منطقه سبز خارج شوند

ممنوعیت تردد در بغداد/ هواداران مقتدی صدر از منطقه سبز خارج شوند
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 17:14

همزمان با متشنج شدن اوضاع در منطقه سبز در مرکز بغداد درپی یورش هواداران مقتدی صدر رهبر جریان صدر به ساختمان ریاست جمهوری، فرماندهی عملیات مشترک عراق از آنها خواست تا فوری از این منطقه خارج شوند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش های منتشر شده از عراق، فرماندهی عملیات مشترک عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد،در بیانیه‌ای از طرفداران صدر خواست فورا این منطقه را ترک کنند.

تجمع و یورش حامیان جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در داخل منطقه سبز در مرکز بغداد درپی تصمیم مقتدی صدر برای کناره‌گیری از دنیای سیاست صورت گرفته است.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: در راستای جلوگیری از ریخته شدن خون اعلام می‌کنیم که به نهایت خویشتن داری پایبند هستیم.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین بر مسئولیت خود برای حفاظت از نهادهای دولتی و مقر هیئت های دیپلماتیک خارجی تاکید کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که نیروهای امنیتی عراق به مسئولیت خود برای حفظ امنیت و ثبات عراق عمل می‌کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین ممنوعیت آمد و شد در تمامی مناطق بغداد اعلام کرد.

پس از بیانیه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مقتدی صدر مبنی بر کناره گیری از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد شدند.

همزمان دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای، این جریان را از هرگونه مداخله در امور سیاسی و دولتی منع کرده است.

به دنبال اعلام صدر مبنی بر کناره گیری از فعالیت های سیاسی، تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.

پربیننده ترین خبرها