درخواست الکاظمی از صدر برای خارج‌کردن طرفدارانش از مراکز دولتی/ 2 کشته و زخمی شدن برخی شرکت کنندگان در تظاهرات بغداد

درخواست الکاظمی از صدر برای خارج‌کردن طرفدارانش از مراکز دولتی/ 2 کشته و  زخمی شدن برخی شرکت کنندگان در تظاهرات بغداد
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 18:50

نخست‌وزیر عراق، در پی ورود معترضان حامی جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و کاخ دولت، از رهبر این جریان خواست که به خارج کردن معترضان از این اماکن مبادرت کند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش شبکه دجله، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت: تحولات خطرناکی که امروز در عراق عزیز ما با هجوم تظاهرکنندگان به منطقه سبز و ورود به نهادهای دولتی رخ داد، حاکی از جدی بودن پیامدهای تداوم و انباشته شدن اختلافات سیاسی است.
وی افزود: در حالی که تأیید می‌کنیم ورود تظاهرکنندگان به نهادهای دولتی اقدامی محکوم و خارج از چارچوب قانونی است، از سید مقتدی صدر که همواره از دولت حمایت کرده و بر عزت و احترام آن تأکید کرده است، می‌خواهیم به نیروهای امنیتی برای خارج کردن معترضان از این نهادها کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: تداوم اختلافات سیاسی تا حدی که به همه نهادهای دولتی آسیب وارد کند، به نفع آرمان های ملت عراق، آینده و تمامیت ارضی کشور نیست.
الکاظمی همچنین خواستار خویشتن داری از سوی همه و تظاهرکنندگان شد و از آنها خواست که فوراً از منطقه سبز عقب نشینی کنند و به دستورات نیروهای امنیتی که مسئول حفاظت از نهادهای رسمی و جان شهروندان هستند، پایبند باشند.
ظهر امروز پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.

صدرتصاویر منتشر شده از استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن طرفداران صدر از مراکز دولتی حکایت دارد.

در همین حال گزارش های رسیده از عراق از زخمی شدن برخی شرکت کنندگان در جریان تظاهرات امروز در منطقه سبز بغداد خبر می دهند.

در همین حال رویترز گزارش داده که بر اثر درگیری ها در بغداد تاکنون ۲ نفر کشته شده اند.

تا کنون آمار دقیقی از زخمی ها و کشته های احتمالی تظاهرات امروز که نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و دیگر ابزارهای بازدارنده درحال تلاش برای متفرق کردن بدون خشونت تجمع کنندگان هستند، منتشر نشده است.

پربیننده ترین خبرها