کاخ سفید: اوضاع عراق نگران کننده است

کاخ سفید: اوضاع عراق نگران کننده است
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 22:47

کاخ سفید با تکذیب گزارش های تخلیه سفارت آمریکا در بغداد، اوضاع عراق را نگران کننده خواند و خواستار حفظ آرامش و گفتگو شد.

العالم ـ آمریکا

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی با بیان این ادعا که گزارش‌ها درباره تخلیه سفارت آمریکا در عراق صحت ندارد، گفت: گزارش‌های مربوط به تخلیه سفارت نادرست هستند. تضمین امنیت کارکنان دولت، شهروندان آمریکا و امنیت تأسیسات آمریکا اصلی‌ترین اولویت ما است.

کاخ سفید در بیانیه ای اظهار داشته است: اکنون زمان گفت‌وگو است نه تشدید درگیری‌ها. ما همه جریان‌های سیاسی در عراق را دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت پرهیز کنند و اختلافات سیاسی را از طریق روندهای سیاسی تحت نظر قانون اساسی عراق حل و فصل کنند.

در این بیانیه آمده است که گزارش‌های ناآرامی در عراق، در شرایطی که به نهادهای عراقی اجازه عمل داده نمی‌شود نگران‌کننده‌ هستند. این خطر خشونت را بالا می‌برد. امنیت، ثبات و حاکمیت عراق نباید به مخاطره بیفتد.

شماری از معترضان جریان صدر روز دوشنبه به دنبال بیانیه مقتدی صدر و اعلام کناره گیری از فعالیت های سیاسی، به خیابان ها ریخته و وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد در مرکز این شهر شدند.

پربیننده ترین خبرها