آغاز عقب‌نشینی حامیان صدر از منطقه سبز بغداد/نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری تسلط یافتند

آغاز عقب‌نشینی حامیان صدر از منطقه سبز بغداد/نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری تسلط یافتند
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 20:41

منابع خبری عراق از تسلط نیروهای امنیتی این کشور بر کاخ ریاست جمهوری و آغاز عقب‌نشینی طرفداران جریان صدر از منطقه سبز بغداد خبر دادند.

العالم ـ عراق

به دنبال اعلام فرماندهی عملیات مشترک عراق مبنی بر مقررات منع آمد و شد در تمامی استانهای عراق، منابع عراقی حالا گزارش داده اند که طرفداران صدر درحال عقب نشینی از منطقه سبز بغداد هستند.

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق که ظهر امروز منتشر شد، طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.

صدرپیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد.

تصاویر منتشر شده از استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن طرفداران صدر از مراکز دولتی و زخمی شدن برخی در جریان این تظاهرات حکایت دارد.

پایگاه خبری « بغداد تایمز » نیز عصر امروز (دوشنبه) در خبری فوری اعلام کرد که کارکنان سفارت آمریکا به وسیله چند فروند بالگرد از منطقه سبز بغداد خارج شدند.

پربیننده ترین خبرها