العالم: چند موشک در محوطه سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد

العالم: چند موشک در محوطه سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 09:01

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد که همچنان صدای سقوط موشک‌ها در منطقه سبز بغداد شنیده می شود.

العالم - عراق

نوید بهروز، خبرنگار العالم در بغداد صبح امروز پیرامون آخرین تحولات عراق گزارش داد که پس از درگیری هواداران جریان صدر با نیروهای امنیتی، وضعیت استان های این کشور وخیم شده است.

وی افزود: از مردم خواسته شده در خانه های خود بمانند تا آسیب نبینند، آمار کشته شدگان پس از تشدید درگیری های شب گذشته از ده‌ها نفر حکایت دارد.

خبرنگار العالم پیرامون شلیک موشک به منطقه سبز تاکید کرد که چند موشک بطور سهو یا عمد در محوطه سفارت آمریکا در بغداد فرود آمده است و آژیرهای خطر در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد و سامانه پدافند هوایی «سیرام» فعال شد.

بهروز تصریح کرد که آرامش محتاطانه صبح سه شنبه در منطقه سبز، همراه با صداهای تیراندازی و انفجار ادامه دارد، حامیان مقتدی صدر به حضور مسلحانه خود ادامه می دهند و نیروهای امنیتی سعی بر جدا کردن بغداد از استان ها دارند، همچنان تلاش های سیاسی برای تهیه نقشه راه برون رفت از بحران ادامه دارد.

خبرنگار العالم بحران امینتی عراق را بی سابقه در دو دهه گذشته توصیف کرد و گفت: اوضاع امنیتی متزلزل و بحرانی است و عراق با بحرانی واقعی روبرو است.

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گزارش داد که استفاده از سلاح های سنگین و خمپاره از ساعت 11 شب آغاز شده است و تبادل آتش بین نیروهای امنیتی و حامیان جنبش صدر در طول شب و تا صبح امروز ادامه داشت.

طبق گزارش خبرنگار العالم شب گذشته پایگاه های سازمان بدر وابسته به هادی العامری، عصائب اهل الحق و سازمان های وابسته به حشد الشعبی هدف قرار گرفتند.

خبرنگار العالم افزود: درگیری مسلحانه بین هواداران جریان صدر و نیروهای امنیتی عراق به حدی رسید که از خمپاره، آرپی جی و موشک های کاتیوشا استفاده می شود.

تعدادی از منازل شهری در حومه منطقه سبز هدف گلوله های سلاح سنگین قرار گرفتند.

منابع نزدیک به جنبش صدر از هدف قرار دادن کاروان های نظامی در نزدیکی دجیل و برخی از جاده های منتهی به بغداد خبر دادند که منجر به سوختن برخی از خودروهای این کاروان های نظامی و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی شد.

پربیننده ترین خبرها